Re: Pagina despre noi

On 24-01-2007, at 18h 44'25", Andrei Popescu wrote about "Re: Pagina despre noi"
> On Wed, 24 Jan 2007 16:02:59 +0200
> rzeno <rzeno@orangenet.ro> wrote:
>
> Ideal ar fi să facem tranziția în doi pași, dacă este posibil:
> 1. encoding UTF-8, dar păstrăm diacritice vechi până când majoritatea
> și-au updatat fonturile. Dacă nu sunt probleme tehnice asta pot face
> oricând, preferabil imediat.
>
> 2. schimbat diacriticele. Cu un sed sau similar se poate face în câteva
> secunde.

Nu cred că are rost să schimbăm iso8859-2 în UTF-8 și să _PĂSTRĂM_ şŞţŢ.
Dacă tot schimbăm iso8859-2 în UTF-8 trebuie să folosim caracterele
bune: șȘțȚ.

Schimbarea asta nu este așa de mare scofală, pur și simplu in replace
iso8859-2/UTF-8 în fișierele de config pentru Romanian urmat de un sed
sau iconv -f iso8859-16 -t UTF-8.

Problema este că utilizatorii de IE nu pot vedea șȘțȚ. Dacă ar schimba
IE cu orice navigator cu motor mozilla vor vedea șȘțȚ chiar și pe
windows căci motorul de la mozilla construiește din zbor caractere
noastre, indiferent dacă are sau nu caracterele respective în fontul
dat, ceea ce face ca paginile cu șȘțȚ să arate bizar, cu caractere de
diferite mărimi.

Dacă voi vreți să schimb acum iso8859-2 cu UTF-8 și să trec la șȘțȚ cu
codițe pot să o fac oricînd. Eventual putem întreba dacă avem voie să
facem două limbi române, una cu UTF-8 și una cu iso8859-2 (sau UTF-8 cu
şŞţŢ), pînă trece faza de tranziție de care se vorbește.

Să fac o întrebare la debian-www?

Numai bine,
        Mugurel