Re: Spre revizuire si commit

On 19/09/06, Ionel Mugurel Ciobica <I.M.Ciobica@gmail.com> wrote:
> Cat despre UTF-8, stiu ca se poate modifica usor, dar nu pot sa le
> vizualizez corect la mine pe calculator :( Nici cu dillo si nici cu
> Firefox. Revizuirea ar fi mai usoara (cel putin pt. mine).

Andrei,

OK. Dupa ce ai scris documentul și vrei să-l vezi îi dai un iconv de
la UTF-8 la iso8859-2. Paginile românești de la Debian sînt codate cu
iso8858-2. Evident nu va merge din prima. Trebuie să înlocuiești de
mînă glilimelele cu entități html (iso8859-2 nu are „").

:-O ???ce??? le punem de mână ??? NU NU NU NU NU NU!

<quote> şi </quote> trebuie folosite.

NICIODATĂ, dar NICIODATĂ NU folosi direct ghilimelele!

Deci poți face cam așa:

dacă foloșești ț și ș în loc de ţ și ş, căci atunci trec și
ghilimelele. Dar va trebui să le înlocuiești după asta cu &#822x; căci
nu există în iso8859-2...

iso8859-2 e codarea paginii sursă, sau cea destinaţie? Dacă e
destinaţie, atunci pot aparea problem la clienţi, deoarece codarea va
fi ciudată la ei.

Dacă nu vrei să te complici pur și simplu le lași în UTF-8 fișierele
wml dar cînd te uiți la fișierele html generate le schimbi antetul
html de la iso8859-2 la UTF-8 și ar trebui să le vezi bine.

Alte variante nu mai știu...

P.S. Fișierele wml care le primești prin cvs sînt codate iso8859-2 sau
sînt trecute pe UTF-8? Da un file sa vezi ce zice. La mine e așa:

ciobica[16:11]:1 ~> cd webwml/romanian
ciobica[16:11]:2 romanian> pwd
/home/mugurel/webwml/romanian
ciobica[16:11]:3 romanian> file *wml
contact.wml:             ISO-8859 C program text
donations.wml:           ISO-8859 English text
index.wml:               ISO-8859 C program text
license.wml:             ISO-8859 English text
search.wml:              ISO-8859 text
social_contract.1.0.wml: ISO-8859 text
social_contract.1.1.wml: ISO-8859 text
support.wml:             ISO-8859 text

deci sînt toate iso8859-x, nu UTF-8.

iso8859-1 e un subset al UTF-8; este posibil ca, în cazul în care
coduri > 127 nu apar să fie văzut ca iso8859-1