Re: Ghilimele româneşti şi ţ-uri şi ş-uri corecte

On 27-06-2006, at 10h 17'53", Sorin B. wrote about "Re: Ghilimele româneşti şi ţ-uri şi ş-uri corecte"

> e mai important sa scriem foarte corect in conformitate cu standardele
> romanesti, sau e important ca mesajul sa ajunga intr-o forma citibila de
> catre un numar cat mai mare de persoane interesate?

Scrierea cu ţ (t cu sedilă) nu este nici corectă și nici citibila de
toată lumea. Deci nu se încadrează nici într-una din cele două cazuri.

Există două variante:

 o   se folosește ascii cu convenția: ț->t, ș->s, ă->a, î->i, â->a și
     toată lumea poate citi, dar nu este corect
 o   se folosește UTF-8 cu ș și ț (s si t cu codiță) și este corect
     dar nu toată lumea va putea citi

Varianta care se folosește acum este cam așa:

 o   se folosește UTF-8 cu ş și ţ (s si t cu sedilă) și nu este corect
     și nici citibil pentru toată lumea

> Sorin

Mugurel