Re: Which quotation marks to use?

Hallo

Diese Liste ist auf deutsch...

On Thu, Jul 12, 2007 at 08:28:40PM +0200, markus schnalke wrote:
> I read about http://kleptog.org/cgi-bin/ddtss2-cgi/de (webfrontend to
> tranlate package descriptions) and tried it today.
>
> I saw a lot of translations that used » « to indicate the program name.
> (Are these French quotation marks?) However, they are uncommon in
> German. Normally " " would be used. But because it's no quotation but
> the indication of a program name ' ' oder ` ' would be better I think.
>
> IMO it should be clear what to use and please but it in the common
> translation rules page - thanks.

Ne, vor Jahren wurde festgelegt, das wir die » « benutzen. Und das
diese in Deutschland unüblich sind stimmt auch nicht. Wenn du dir mal
Bücher ansiehst, dann werden diese schon benutzt.

Das Problem ist wohl eher, das das 'gemeine' Volk diese auf der
Tastatur nicht finden und daher die Gänsefüße benutzt. (siehe auch
http://de.wikipedia.org/wiki/Anführungszeichen )

Gruss
Grisu
--
Michael Bramer  -   http://www.feuerwehr.kreuzau.de/wiki/
"Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit,