Re: ubuntu upload

Beste Paul en Eric, bedankt voor jullie reactie.

> Een aardige pagina om te zien wat er moet gebeuren is (wat debconf
> betreft): http://www.za.debian.org/international/l10n/po-debconf/nl

Staan hier alle .po-bestanden die in debian aanwezig zijn? In ubuntu
bestaan bijvoorbeeld de pakketten aptdaemon en apturl, die niet in die
lijst zichtbaar zijn.

> Mijn observatie is dat er de laatste tijd nogal weinig gebeurt op het
> vlak van Nederlandse vertalingen en dat vind ik jammer en demotiverend.
> Ik heb zelf het merendeel van mijn energie daarom in pakketbeheer
> gestoken. Ik vrees dat de kritische massa mogelijk niet gehaald wordt om
> dit effectief te trekken, waardoor de animo niet heel lang blijft.

Wat bedoel je met pakketbeheer, zijn dit de pakketomschrijvingen(ddtp)?
Ons team heeft aan een subset daarvan gewerkt, die in het Ubuntu
softwarecentrum zichtbaar zijn. Ik weet niet precies hoe het met de
synchronisatie daarvan naar debian zit, maar daar moet wel achter te
komen zijn.

Zodra ik weet waar ik alle debian-vertalingen kan vinden zal ik mijn
best doen die pakketten die ook in ubuntu zitten aan te vullen en naar
zowel ubuntu als debian te sturen.

Ik weet niet precies hoeveel werk ik daaraan zal doen, want er is ook
erg veel andere software die vertaald moet worden. Ik zal er iig voor
zorgen dat alles wat in ubuntu voor debian vertaald wordt ook naar
jullie toe komt.

Groet
Redmar