Re: Re: [DICO] wortel-/hoofd- (Was Re: [RFR] debian-installer://tools/partconf/debian/po/nl.po (common udeb))

In verband met de Wortel-root van sinterklaas discussie :-))

Root : Wortel
Root : heeft ook de betekenis "Kanaal" en ik denk dat je bij bestandsstructuren bij het woord Root meer moet denken aan Kanalen, hoofdkanaal....
Aansluitend bij voorgaande:
Root betekend ook waar je van afstamt, je afkomst, het begin van de lijn.
Ik denk dat dit laatste de bedoeling is van het woord "ROOT" in de PC-terminologie.

Groeten,

SoftAid