Re: Dansk Debian-ordliste

On 13 Mar 2003 21:45:23 +0100
Claus Hindsgaul <claus_h@image.dk> wrote:

> Fint arbejde. Den ser god ud.

Send din ros til svenskerne (Peter Karlsson), jeg har stjålet næsten alt
derfra og Peter har til gengæld stjålet lidt fra min tilpassede side. :-)

Den svenske side:

http://www.dk.debian.org/international/Swedish/ordlista

I mine mange oversættelser, har jeg dog selv fundet på en del, som blot
ikke er noteret på siden endnu (et eller andet sted har jeg vist nogle
notater).

> daemon - jeg kalder den uden at kny for "dæmon"

Samme her, ændres til at være første mulighed.

> denial of service [attack] - din beskrivelse dækker kun en delmængde af
> den slags angreb.

Endnu et ord som jeg har stjålet fra svenskerne. :-)

> Hvad med "lammelses[angreb]" eller "funktionsstop[sangreb]" eller sådan
> noget?

"Lammelsesangreb" tilføjes som første mulighed.  "Funktionsstopsangreb"
synes jeg er lidt for knudret pga. de tre ord, det består af.

Andre forslag fra de øvrige læsere?

> web site - websted, hjemmeside

"Hjemmeside" tilføjes.

Ændringerne vil kunne ses om knap et par timer på Debians primære
webserver (den uden landekode i adressen).

> Her er i øvrigt dagens status:
[...]

Regn med flere korrekturlæsninger fra mig i løbet af weekenden.

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>