From: Jan Outrata [mailto:outrata@pharaoh.inf.upol.cz]
Sent: Wednesday, April 18, 2007 1:59 PM
To: Mošnička Roman
Cc: debian-l10n-czech@lists.debian.org
Subject: Re: rdesktop a klávesnice

Zdravim,

On Sat, Apr 14, 2007 at 10:09:30PM +0200, Miroslav Kure wrote:

> To urcite neni normalni.

rdesktop pouzivam na Etchi pomerne casto, pro pripojeni na M$ Windows Server
2003:
rdesktop -u muj_login -g 1024x768 -T Windoze -a 16 -k en-us win_terminal_server

a obcas se mi stane to, ze po prepnuti ve Windows na ceskou klavesnici
se jakoby sekne, nelze nic psat. Problem ma nicmene velice jednoduche
reseni, staci zmacnout levy Alt, protoze to vypada, ze se jen
,,zasekne'' Alt. Pak uz funguje prepinani i psani spravnych znaku
naprosto v poradku. Nikdy mi Windows nepsaly nesmyslne znaky nebo
ze by rdesktop spadl (kvuli prepnuti klavesnice).

Pro doplneni: prepinani klavesnice v Xkach (Shift-Shift) nema na
Windows v rdesktopu zadny vliv.

> Treba na ktere? Mohli bysme pak diffnout jejich balik s tim debianim
> a zjistit, cim se lisi.

Nemam zadny problem pri kompletne ceskem UTF-8 nastaveni locales:
LANG=cs_CZ.UTF-8
LANGUAGE=cs_CZ:cs:en_GB:en
LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
LC_ALL=

> Zkusil jsem ted na Etche rdesktop nainstalovat (LANG=cs_CZ.UTF-8) a po
> pripojeni k Windows XP byla vybrana ceska klavesnice, ktera fungovala
> celkem normalne, az na to, ze misto e psala euro symbol. Kdyz jsem
> explicitne vynutil pouziti anglicke klavesnice (rdesktop -k en-us),
> byla ve Windows klavesnice anglicka, ovsem po prepnuti na ceskou (ve
> Windows) uz netrpela tim euro problemem.

To s tim eurem misto e pri vybrane ceske klavesnici po pripojeni
potvrzuji. Nepomuze ani prepnuti na anglickou a zpet, euro zustava.
Reseni neznam. Proto, jak uz psal Mirek, pouzivam -k en-us, pak je
ceska spravne.

Jan Johny Outrata