Re: rdesktop a klávesnice

On Fri, Apr 13, 2007 at 10:53:04AM +0200, Mošnička Roman wrote:
> dd,
> vcera jsem si nainstaloval Debian Etch. Instalace naprosto
> bezproblémová, nicméně co se mi nepodařilo rozchodit do použitelné
> podoby je rdesktop. Po pripojeni k win serveru mi korektně nefunguje
> klávesnice - píse nesmyslné znaky a po pokusu na serveru prepnout
> klavesnici cz-us, pripadne obracene, mi klavesnice vetsinou prestane
> fungovat uplne a vetsinou mi i rdesktop schodi.

To urcite neni normalni.

> Kdyz jsem zkousel rdesktop na jine distribuci, tak vim, ze jsem s
> klavesnici pres rdesktop nemel nejmensi problemy.

Treba na ktere? Mohli bysme pak diffnout jejich balik s tim debianim
a zjistit, cim se lisi.

> Myslel jsem si ze by to mohlo byt kodovani UTF8, ktere je v Etch
> pouzite, takze jsem si nastavil locales pouze na cs_CZ, ale to
> nezabralo.
>
> Mate s rdeskopem nekdo podobnou zkusenost, resp. muzete mi poradit
> reseni?

Zkusil jsem ted na Etche rdesktop nainstalovat (LANG=cs_CZ.UTF-8) a po
pripojeni k Windows XP byla vybrana ceska klavesnice, ktera fungovala
celkem normalne, az na to, ze misto e psala euro symbol. Kdyz jsem
explicitne vynutil pouziti anglicke klavesnice (rdesktop -k en-us),
byla ve Windows klavesnice anglicka, ovsem po prepnuti na ceskou (ve
Windows) uz netrpela tim euro problemem.

--
Miroslav Kure