rdesktop a klávesnice

dd,
vcera jsem si nainstaloval Debian Etch. Instalace naprosto bezproblémová, nicméně co se mi nepodařilo rozchodit do použitelné podoby je rdesktop.
Po pripojeni k win serveru mi korektně nefunguje klávesnice - píse nesmyslné znaky a po pokusu na serveru prepnout klavesnici cz-us, pripadne obracene, mi klavesnice vetsinou prestane fungovat uplne a vetsinou mi i rdesktop schodi.
Kdyz jsem zkousel rdesktop na jine distribuci, tak vim, ze jsem s klavesnici pres rdesktop nemel nejmensi problemy.
Myslel jsem si ze by to mohlo byt kodovani UTF8, ktere je v Etch pouzite, takze jsem si nastavil locales pouze na cs_CZ, ale to nezabralo.

Mate s rdeskopem nekdo podobnou zkusenost, resp. muzete mi poradit reseni?

diky a s pozdravem Roman Mosnicka