manual Debian FAQ

Ahoj,
tak jsem se nějak tím překladem prokousala na konec a potřebuju poradit. Jsou některé věci, které nevím jak přeložit a zda je vlastně překládat, třeba
a.k.a
Linux Filesystem Hierarchy Standard
System V compatible Unices
news cliet = novinový klient? ... vypadá to divně, ale nic jiného česky mě nenapadá :(

Některé mé větné formulace jsou podle mě tak trochu divné, ale nějak nevím, jak to formulovat, aby to bylo pro čtenáře příjemné. Proto by mě zajímaly vaše názory a rady. Asi by bylo dobré to sem poslat v nějakém rozumně čtitelném formátu, ale ten se mi z toho nedaří vytvořit, takže pokud mi někdo poradíte, budu vděčná ...
Marie Heřmanová