Com connectar un dispositiu USB [Ratolí Logitech USB]

  Amb motiu de la pregunta que s'estava quedant sense resposta i que un
servidor disposa d'un teclat i ratolí sense fils amb l'opció USB - PS/2, m'he
decidit a configurar-ho tot per anar pel USB.

  Comentar-vos que el ratolí és un d'aquells que porta una roda d'scroll (per
a desplaçar la finestra amunt i avall movent la rodeta), però noteu que amb
la connexió PS/2 - protocol ImPS2 mai he estat capaç de fer-ho anar
correctament (constants salts de pantalla a X11, el punter era ingovernable).
Tot això en el USB s'ha solventat. També apuntar que el suport HID en el
nucli no crec que siga necessari pel meu maquinari: Algú ho pot confirmar?

  Ha, que m'endescuidava de dir-vos que és el meu primer article pel que no
sigueu excessivament durs amb el mateix. Gràcies

Opcions:
	Podeu configurar el vostre dispositiu amb el paquet d'utilitats "hotplug" o
  "usbmgr", jo us _explicaré_ amb el segon doncs el primer també és per a les
  targetes PCMCIA dels portàtils i com que no disposo d'aquesta opció li
  evitaré al meu sistema una càrrega innecessària:

Configuració del nucli:
	Primer de tot compileu el nucli amb les opcions adients, noteu que les poso
  gairebé totes com a mòduls (sols per a fer la imatge del nucli més petita):

  #
  # Input core support
  #
  Input core support
	CONFIG_INPUT=m
  Keyboard support
	CONFIG_INPUT_KEYBDEV=m
  Mouse support
	CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=m
  Horizontal screen resolution
	CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_X=1024
  Vertical screen resolution
	CONFIG_INPUT_MOUSEDEV_SCREEN_Y=768

  #
  # USB support
  #
  USB (Universal Serial Bus) support
	CONFIG_USB=m
  USB device file system
	CONFIG_USB_DEVICEFS=y

  (escolliu el subsistema USB correcte per la vostra màquina)
  #  EHCI (USB 2.0) support
  #	CONFIG_USB_EHCI_HCD=m
  UHCI (Intel PIIX4, VIA, ...) support
	CONFIG_USB_UHCI=m
  #  UHCI (Intel PIIX4, VIA, ...) alternate (JE) support
  #	CONFIG_USB_UHCI_ALT
  #  OHCI (Compaq, iMacs, OPTi, SiS, ALi, ...) support
  #	CONFIG_USB_OHCI

  USB Human Interface Device (full HID) support
	CONFIG_USB_HID=m
  USB HID Input layer support
	CONFIG_USB_HIDINPUT=m
  /dev/usb/hiddev raw HID device support
	CONFIG_USB_HIDDEV=m
  USB HIDBP Keyboard (basic) support
	CONFIG_USB_KBD=m
  USB HIDBP Mouse (basic) support
	CONFIG_USB_MOUSE=m

  Assegureu-vos de que el vostre fitxer "file:/etc/modules.conf" conté la
  següent línia (modifiqueu "usb-uhci" a la interfície emprada per la vostra
  màquina):
	##-USB-##
	#
	alias usb-interface usb-uhci

  Aquest fitxer és dinàmic pel que cada vegada que arrenqueu la màquina aquest
  es construirà amb els fitxers que hi han a "file:/etc/modutils", poseu allí
  un fitxer a part amb les vostres modificacions i executeu el comandament
  "update-modules".

Configuració del BIOS (sols per a un teclat USB):
	Avans d'arrencar amb el nucli que disposa de suport USB, durant l'arrencada
  premeu la tecla "Esc" o "Supr" (depen de la vostra versió del BIOS) per a
  accedir al menú de configuració del BIOS. El motiu és que allí tindreu que
  activar el suport en l'arrencada del teclat USB (noteu que si després en feu
  servir un PS/2 tindreu que desactivar-ho) i si no disposeu de tal opció
  oblideu-vos de poder-lo usar:

Configuració base del paquet "usbmgr":
	Aquí llegiu-vos la documentació però us apunto l'eixida del comandaments
  executats i com queden els fitxers de configuració els fitxers de
  configuració:

  Averiguant quin dispositiu tinc amb l'eixida del comandament "dump_usbdev":
	~# dump_usbdev
	class 0x9 subclass 0x0 protocol 0x0 module <module_name>
	vendor 0x46d product 0xc504 module <module_name>

  Configuro el fitxer corresponent:
	- Per identificar correctament al dispositiu "file:/etc/usbmgr/usbmgr.conf":
		### KEYBOARD
		# Logitech Cordles
		host usb-uhci
		beep off
		vendor 0x46d product 0xc504 module hid , keybdev
		vendor 0x46d product 0xc504 module hid , mousedev
		class 0x9 subclass 0x0 protocol 0x0 module hid , keybdev , mousedev
 	- Per carregar els mòduls necessaris "file:/etc/usbmgr/preload.conf":
		hid
		mousedev
		keybdev
		usbkbd

Configuració del "gpm":
	Modificada amb el comandament "gpmconfig" (per desar l'antiga configuració
  apunteu-la en un paper "-m /dev/input/mouse0 -t ps2 -Rms3"):
		-m /dev/input/mouse0 -t imps2 -Rms3

Configuració del sistema gràfics X11:
	Noteu que canvio la el ratolí emprat comentant i descomentant les línies a la
  secció "ServerLayout". Dintre d'aquesta secció no toqueu els valors que ja
  tingueu configurats pels altres dispositius!
	- Fitxer "file:/etc/X11/XF86Config-4":
		Section "ServerLayout"
			Identifier		"Configuració personalizada - G200"
			Screen		0 "Screen0"	0 0
			InputDevice	"Teclat generic"		"CoreKeyboard"
		#	InputDevice	"Ratoli PS/2"		"CorePointer"
			InputDevice	"Ratoli USB ImPS/2"	"CorePointer"
		EndSection

		Section "InputDevice"
			Identifier	"Teclat generic"
			Driver	"keyboard"

			Option	"AutoRepeat"    "250 30"
			Option	"XkbRules"      "xfree86"
			Option	"XkbModel"      "pc105"
			Option	"XkbLayout"     "es"
		EndSection

		Section "InputDevice"
			Identifier	"Ratoli USB ImPS/2"
			Driver	"mouse"

			Option	"Protocol"		"ImPS/2"
			Option	"Device"		"/dev/input/mouse0
			Option	"Buttons"		"5"
			Option	"ZAxisMapping"	"4 5"
		EndSection

Afinar el subsistema:
	Ara tot i que us funciona tot cada vegada que esteu en mode de sols consola
  (Ctrl+Alt+F2) i premeu les tecles del ratolí us asaltaran uns missatges un
  tant emprenyadors que a part d'embrutar la pantalla i omplir-vos la bitàcola
  del sistema no faran cap mal:
	keyboard.c: can't emulate rawmode for keycode 272...

  Però obviar-ho no seria el mètode correcte. Oi? Algú sab solventar-ho?
  :-)

## Ja està ##

  Espero que això us sigui útil per tindre el sistema configurat més al vostre
gust i necessitats.

Sistema:   - Debian GNU/Linux-2.4.19  -  XFree86 4.2.0-0pre1v4