Eliminar referencies antigues en dpkg

Hola després de donar-li moltes voltes i concloure que no sé com fer-ho,
voldria saber sobre un "problema" que veig que tinc des que vaig actualitzar
de Debian 2.1 a 2.2, la qüestió és la següent: els paquets que en el pas
d'una versió a l'altra queden obsolets i deixen d'existir em segueixen
sortint a la BD del dpkg, p.ex. el smail o també paquets que he instal.lat
que per exemple m'he fet jo i després segueixen apareguent encara que ja no
existeix el .deb ni el paquet està instal.lat. Com es pot fer una "neteja"
de la BD de paquets?

Després una altra consulta, veient que hi ha paquets que a la Debian 2.2
se'm queden obsolets respecte a les últimes versions que hi ha pel món (p.ex
sawmill) a l'hora d'intentar actualitzar veig que les dependències
requereixen que actualitzi com aquell que diu quasi tot el sistema, llavors
he pensat en instal.lar el paquet que necessiti en versió estàtica però...
com fer-ho? Hi ha versions estàtiques dels paquets a debian.org o a la
xarxa?

I una petita qüestió més, aquesta ja més esotèrica si es vol pensar així:
els paquets binaris de les distribucions estan pensades per a una versió de
x86 en especial o compilades per a 386? Ho dic perque em faria poca gràcia
que apareguessin versions compilades per a p.ex. Pentium III/Athlon K7 o equivalent
doncs dubto que funcionessin amb un Pentium MMX...

Salutacions,

DANI

Daniel Alzuria (Linux registered user #163403)
Est. Enginyeria Informàtica.
Web : http://es.geocities.com/dalzuria
e-mail : dalzuria@yahoo.es
Cualquier programa, cuando funciona, ya es obsoleto.