Re: hallo

Tuesday 17 February 2004 10:35, skrev du :
> Jeg heter Ketil Hage og er med i Røros LUG, i den forbindelse så har vi
> samla inn en del pc'er i skal donere disse til en grunnskole med skolelinux
> installert.
>
> Vi har fått til å installere skolelinux greit og tynnklientene logger seg
> inn så det funker greit.
>
> Det vi sliter med er å få til internett tilknytning. Det er dhcp i nettet
> fra før og det hadde vært greiest om skolelinux serveren tok tak i denne,
> men det gjør den ikke. Derfor har vi prøvd å sette fast ip på serveren, noe
> som heller ikke vi får til å fungere.

> [...]

Hei Ketil

Dette får du best hjelp til på Skolelinux sin epostliste,
debian-edu@lists.debian.org.

Jeg har videresendt meldingen din til listen.

Det første du bør gjøre er å fortelle i bedre detalj om problemet ditt. I
utgangspunktet tror jeg nok du får en enklere jobb hvis du lar Skolelinux
styre DHCP. Håper det er spiselig for sysadmin på skolen :-)

mvh
--
Eivind Trondsen        Tlf: +47 23 89 71 85
LinuxLabs AS           Mob: +47 928 40 009

-------   http://www.linuxlabs.no    -------
----  Drift - Overvåkning - Rådgivning  ----