BACALAH DENGAN NAMA TUHAN MU.....

"INI BUKAN MLM ATAU SKIM CEPAT KAYA YANG SELALU KITA JUMPA TU?JADI BACALAH DULU BETUL-BETUL?.."

SEBELUM ANDA MENELITI PROGRAM INI, SILA BACA PENGALAMAN ORANG YANG PERNAH MENYERTAINYA. BACALAH DENGAN HATI YANG TERBUKA DAN RASIONAL. NIATKANLAH IANYA SEBAGAI AMAL JARIAH DENGAN SESAMA ISLAM.

Sila ABAIKAN email ini andainya anda tidak berminat ATAU tolong edarkan kepada rakan2 anda dgn niat ikhlas hendak menolong  mereka yg dalam kesempitan danmemerlukan wang.

Pengalaman 1
Assalamualaikum,
saudara/saudari/muslimin dan muslimat
Saya seorang ibu tunggal kepada 3 orang anak, usia di awal 40'an. Saya berkerja sebagai kerani/jurutaip di syarikat swasta dengan pendapatan tidak seberapa untuk menyara hidup termasuk perbelanjaan anak - anak sekolah. Suatu hari saya telah dipelawa oleh seorang teman untuk menyertai skim ini. Pada mulanya saya ragu - ragu kerana perbelanjaan saya terhad tetapi desakan rakan saya itu saya fikirkan dan lama - kelamaan saya dapati ada benarnya. Jika saya tidak masuk skim ini sudah tentu tiada siapa yang sudi menolong saya. Saya berazam dengan memasuki skim ini akan dapat membantu orang yang tentu lebih malang nasib mereka berbanding saya. Setelah 4 bulan berlalu saya telah terlupa dengan skim ini oleh kerana sibuk dengan tugas harian dan menguruskan persekolahan anak - anak. Saya benar - benar terdesak kerana naik persekolahan banyak persiapan sekolah yang perlu dibeLi. Suatu petang setelah membeli belah di pasaraya saya pun singgah di ATM untuk mengeluarkan wang. Alangkah terperanjatn.............
Nasihat ikhlas saya kepada saudara/saudari ambillah ikhtibar yang baik dari pengalaman saya tadi dan lakukan sesuatu kerja itu dengan ikhlas untuk membantu semata - mata. Saya percaya tentu saudara - saudari akan lebih bernasib baik setelah menyertai skim yang unik ini berbanding diri saya yang kerdil ini. Doa saya agar mudah - mudahan Allah memberikan kepada saudara - saudari hendaknya. InsyaAllah.
Ikhlas dari saya,
Hjh Mardhia Bt. Hj. Ad. Kadir.
___________________________________________________________________________________________
Pengalaman 2
Assalamualaikum Wr. Wb.
Anda yang budiman.
Surat yang seumpama ini entah berapa kali telah saya terima. Saya tidak kenal siapa pengirimnya dan saya beranggapan tujuannya tidak lain dari hendak mengenakan sahaja. Jadi setiap kali saya menerimanya saya campakkan sahaja surat - surat tersebut di dalam bakul sampah. Maklumlah zaman sekarang zaman duit, maka teringatlah saya akan laku peram Pak Man Telo, Skim Cepat Kaya dan macam - macam lagi lah yang saya percaya atau mendengarnya. Hari ini wang RM10 hingga RM50 sudah kecil nilainya. Dari melibatkan diri dengan program yang belum tentu pasti sama ada betul atau tidak, adalah lebih baik saya membeli susu anak atau keperluan rumah yang lain. Itulah yang sering terlintas difikiran saya setiap kali saya diperkenalkan dengan program - program untuk menambahkan pendapatan seperti ini. Dalam 1 bulan hingga 4 program yang saya terima. Pengirimnya memang saya tidak kenal sama sekali dan entah dari mana mereka dapatkan nama dan alamat saya, saya pun tidak tahu. Sudah begitu lama masa berla........................
___________________________________________________________________________________________
JADIKANLAH INI SEBAGAI IKTIBAR DAN LAKUKAN YANG PERLU. HANYA ANDA MAMPU MENGUBAH DIRI ANDA !

MENGAPA ANDA PERLU MENYERTAI SKIM INI?.
· Skim ini tidak menyalahi hukum syarak serta undang - undang perdagangan negara kita.
· Tiada pihak yang tertipu. Sila baca dengan teliti dan fikirkan. Ianya mudah difahami.
· Ianya berkonsepkan amal jariah sesama Islam sahaja dan sedekah sesama ummah.
· Tiada memerlukan modal yang banyak, hanya RM30 dan kos membuat salinan ( contoh 100 keping    dan duit setem jika perlu) Jika anda menggunakan email, ianya percuma!!!!
· Rancangan khas skim ini pernah disiarkan televisyen Malaysia di dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia, 31 ogos 1999 jam 8.50 pagi. Ia mendapat komen - komen yang positif dari pemanggil telefon yang pernah menyertai skim tersebut.
· Fikirkan: dalam 100 keping risalah yang anda sebarkan mustahil anda tidak boleh mendapatkan 20 orang peserta yang berminat menyertai skim ini. Katakan 20 peserta tersebut membuat salinan yang sama seperti anda lakukan dan juga mendapat bilangan peserta yang sama iaitu 20 orang setiap satu. Jadi jumlah sumbangan yang anda dapati ialah ( 20 x 20 x RM30 = RM12,000). Bagaimana jika anda membuat lebih banyak salinan dan lebih banyak peserta yang menyertainya, katakan 300 salinan dan peratus peserta (katakan 90) orang yang juga sama pengiraannya: ( 90 x 90 x RM30 = RM243,000).
· Fikirkan: skim ini telah dicipta oleh kalangan bijak pandai negara Asia Barat tetapi dengan formula yang agak susah yang mana memerlukan banyak peringkat peserta. Tetapi kini skim ini telah dipermudahkan sehingga hanya memerlukan 2 orang peserta sahaja untuk sampai ke giliran anda. Oleh yang demikian, masa menunggu tidaklah terlalu lama.
· Fikirkan: Skim ini telah lama masuk ke negara kita. Jika ia tidak berkesan, masakan risalah ini masih wujud hingga ke hari ini dan masih terus diedarkan. Untuk makluman saudara / saudari, risalah seperti ini juga telah pun berada dinegara - negara jiran seperti Indonesia, Singapura, Brunei, Filipina dan Thailand walaupun susunan ayat yang berbeza tetapi konsepnya tetap sama.

Peringatan: "Skim ini memerlukan Keikhlasan hati, Kejujuran serta Keinsafan kepada Allah S.W.T, jika anda mendapat sumbangan nanti janganlah gunakan ia ke jalan yang tidak diredhai Allah?.AMIN."

Jika saya tidak mendapat faedah daripada skim ini, masakan saya terus mengedarkan risalah ini.

Selamat mencuba, Hamba Allah.

Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian dan kajian terperinci ke atas program - program yang ada di negara - negara maju. Ianya telah diringkaskan seberapa yang boleh untuk memudahkan peserta - peserta. Jumlah RM 27,000 ataupun jumlah yang anda kehendaki sudah tidak mustahil lagi. Yang penting anda bertindaklah SEKARANG dan gembelingkan usaha kearahnya dengan penuh keyakinan dan kesungguhan.
"ANDA BOLEH MENGUBAHSUAI SURAT INI?.TAPI INGAT-INGATLAH?..!!!"
BERUSAHALAH DENGAN CARA YANG IKHLAS DAN JUJUR. JIKA ANDA BERNIAT UNTUK MENYELEWENG, MAKA ALLAH JUGA AKAN MEMBUKAKAN HATI ORANG LAIN UNTUK MELAKUKAN PERKARA YANG SAMA KEPADA ANDA, REZEKI YANG DIPEROLEHI TIDAK AKAN DIBERKATI DAN AKHIRNYA SEMUA PIHAK AKAN RUGI.
JIKA ANDA BERMINAT DAN INGIN MENCUBA SILA PERHATIKAN NAMA-NAMA DI BAWAH DAN IKUTI ARAHAN SELANJUTNYA :

PESERTA GILIRAN SATU
Nama Penuh : SHAMSIAH BINTI MUSTAFA
Nama Bank :  MAYBANK
No.Akaun :  162384000163

PESERTA GILIRAN DUA
Nama Penuh : LATIFAH BINTI MISNGUN
Nama Bank :  BSN (GIRO)
No.Akaun :   0410 - 0298 - 7193 - 0236

PESERTA TERDAHULU
Nama Penuh : ROSMAWATI BT CHE DAN
Nama Bank :  MAYBANK
No.Akaun :  155032257481

Anda boleh menggunakan mana-mana akaun bank yang anda suka.

Ruangan Bukti Pembayaran
(Sila masukkan reference number, tarikh dan masa transaction dan jumlah pembayaran. Kepada yang menggunakan internet banking sila  'copy' dan 'paste' di bawah ) ;

Reference Number: 128256172  Transaction Date/Time: 21 May 2004 14:20:11
Amount: RM30.00

INGATLAH! SEBARANG PERCUBAAN UNTUK MENYELEWENG AKAN MENYEBABKAN ALLAH SWT MEMBUKA HATI ORANG LAIN UNTUK MENYELEWENG KE ATAS ANDA PULA. LAKUKAN INI DENGAN SEJUJURNYA AGAR DAPAT MENIKMATI HASILNYA NANTI, INSYAALLAH.

Langkah 1
Buka akaun bank (mana-mana bank) atas nama anda dengan simpanan permulaan sekadar mampu. Jika anda sudah ada akaun bank, teruskan ke langkah 2.

Langkah 2
Masukkan RM30.00 (TIGA PULUH SAHAJA) ke dalam akaun PESERTA GILIRAN SATU. Simpan salinan "slip" sebagai bukti.

Langkah 3
Keluarkan/padamkan nama PESERTA TERDAHULU. Anjakkan nama PESERTA GILIRAN DUA ke ruangan nama PESERTA TERDAHULU dan PESERTA GILIRAN SATU menjadi PESERTA GILIRAN DUA.

Langkah 4
Sekarang tuliskan NAMA dan MAKLUMAT AKAUN anda di ruang PESERTA GILIRAN SATU.
(Anda boleh taip di atas kertas lain, kemudian tampalkan shj di ruangan petak yang sama dan fotostat sebanyak yang mampu. Jadi anda tak perlu menaip keseluruhan surat ini semata2 untuk mengubah kedudukan peserta. Kalau anda menggunakan email hanya copy dan paste, lagi mudah.)

Langkah 5
Taipkan Online Number yang tercetak pada resit bank ataupun copy dan paste ke email anda jika anda membuat pembayaran melalui internet banking pada ruangan bukti pembayaran. Online Number adalah nombor cetakan komputer pada slip bank tersebut (taipkan kesemua cetakan komputer tersebut). Jika anda melakukan sumbangan menerusi pindahan ATM atau menggunakan Internet, sila taipkan Nombor Rujukan Transaksi pada slip ATM atau komputer.

Langkah 6
Sebulan selepas melaksanakan langkah 5, sila semak baki akaun anda. Gunakanlah wang sumbangan yang anda terima itu sebaik mungkin di jalan yang diredhai Allah. Dilarang sama sekali dipergunakan ke jalan maksiat dan perjudian. Keberkatan skim ini sangat berkait rapat dengan cara anda menggunakan wang tersebut. InsyaAllah akan melipatgandakan rezeki anda sekiranya bersyukur dan menjauhi maksiat. Anda boleh menghantar email ini berulang-ulang kali kepada lebih ramai orang.

SEKIRANYA ANDA FIKIRKAN YANG ANDA TIDAK MEMERLUKAN WANG SAMPINGAN, SILA BERIKAN SURAT INI KEPADA SESIAPA SAHAJA YANG ANDA FIKIRKAN LEBIH MEMERLUKANNYA.

WASSALAM