Re: debian RAID5

On Tue, Jul 11, 2006 at 01:01:38PM +0300, Afsin Taskiran wrote:
[ ... ]
> [...]

Donanım raid kurulumlarında (deneyimlerim kadar genelleyebilirim)
genelde SCSI desteği yeterli oluyor. Donanımın sistem açılışı öncesine
eklediği bir yazılımda (ekranı izleyin, press xx to enter raid setup
gibi bir metin görmelisiniz) diskleri uygun biçimde birbirlerine
bağlar, sonrasında da sistemi açarsınız.

Debian için, standart kurulum yaparsınız ve çalışır. 2.6 serisi kernal
ile açınca göremezseniz, 2.4 serisini deneyin. Yine olmazsa, donanımın
adı üzerinden modül tahmini yapın. (Bir live CD ile açıp LSPCI
çıktısına bakmayı deneyin)

Bu aşamadan sonra diskiniz üzerine kurulum yapın ve donanımınızın
sürücü/yazılım ikilisi kurun. Normal kullanımda gerekli olmasa da,
RAIDinizin sağlığını gözetlemek için kullanmanız gerekir. Disklerden
birisi bozulduğunda bunu farketmek için yazılıma ihtiyaç duyacaksınız.

mesela:

  # mpt-status
  ioc0 vol_id 0 type IM, 2 phy, 33 GB, state OPTIMAL, flags ENABLED
  ioc0 phy 0 scsi_id 0 IBM-ESXS CBR036C31210ESFN DFQG, 33 GB, state ONLINE, flags NONE
  ioc0 phy 1 scsi_id 1 IBM-ESXS CBR036C31210ESFN DFQG, 33 GB, state ONLINE, flags NONE

Debian'ınız eğer ki stable ise, bir ihtimal bu yazılımı
kuramayabilirsiniz. Mesela mpt-status yazılımını standart
kuramayacaksınız. Bu gibi durumlarda backports'tan paket kurmanız
gerekecektir. Google: debian backports

[ ... ]

--
Can Burak Cilingir