Re: On yukleyici icin yardım

selam,

elinizde bir knoppix varsa(yada grub-install veya grub komutlarının
çalıştığı bir live cd'de olabilir, ama en rahatlarından biri
knoppix'tir) grub'ı yeniden kurabilirsiniz.  knoppix ile bilgisayarı
başlattıktan sonra knoppix sabit diskinizdeki disk bölümlerini tarayıp
bunlar için bağlamadan masaüstüne simgeler oluşturacaktır. / dizininizin
aygıt düğümünü (bilmiyorsanız yada windows kurduğunuz için aygıt
düğümlerinde bir kayma olmuşsa tek tek bu simegelere tıklayarak bakın,
ve düğümü öğrenin, ama öğrendikten sonra rw olmadığı için yeniden
ayırın) öğrenin, ve / dizininin bulunduğu bölümü rw olarak bağlayın.
mesela bu sizin için /dev/hda5 olsun.

# mount -o rw /dev/hda5 /mnt/hda5

knoppix üzerinden grub kurunca önceki boot dizininizdeki kernel
imajları, initrd dosyaları ve menu.lst silinir, bunun için /
dizininizdeki /boot dizinini yedekleyin, yedekledikten sonra da şu
komutu verin.

# grub-install --root-directory=/mnt/hda5 /dev/hda

daha sonra yedeklediğiniz eski boot dizinindeki kernel imajlarını,
initrd dosyalarını ve menu.lst dosyasını eski yerine kopyalarsınız.

kolay gelsin.

Talat UYARER yazmış:

--
Azer Demir