Re: güvenlik

Merhaba,

* Dr. Zeki Çatav [2005-10-18 11:40:57+0300]
> Çalıştığım hastanede Hastane Otomasyon Sistemi için donanım
> şartnamesinde aşağıdaki paragraf yer alıyor.
>
> "İşletim sisteminin güvenliğinin sağlanabilmesi için işletim sistemi
> içine gömülü olarak güvenlik duvarı, gelişmiş erişim kontrol listeleri
> vb. sistemlerin olması istenmektedir. Sistemin kurum içinden gelebilecek
> hangi tehditlerden ne şekilde korunabileceğini belirtiniz. Güvenlik
> açısından, işletim sistemi açık kaynak kodlu olmamalıdır."
>
> Kritik bir görevi 7/24 yürütecek sunucu için işletim sisteminin açık
> kaynak kodlu olması bir güvenlik açığı mıdır?

Tipik bir "Security through obscurity" sendromu bu.  Su Vikipedi
maddesini Turkceye cevirmemizde yarar var:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

Maalesef bu tur belirli urunleri ihsas eden sartname ifadelerini cok
yerde goruyorum.  Yukarida verdigim kaynaktan baslayarak eriseceginiz
kaynaklar bu kafa yapisindaki birilerine konuyu aciklamaniz icin yararli
olabilir.