Re: mysql

On 8/22/05, Cafer Şimşek <cfb@cafer.org> wrote:
> Merhaba
>
> öncelikle /var/lib/mysql dizinini tamamen silin, ardından
>
> mysql_install_db --datadir=/var/lib

 mysql_install_db --datadir=/var/lib
 bu komutla  tabloları oluşturdum ve çalışıyor.
 Fakat anlamadığım bir şey var.
 Mysqli kurduktan hemen sonra
 /etc/init.d/mysql restart yaptım ve bahsetmiş olduğum hatayı aldım:

    Starting MySQL database server: mysqld...failed.
        Please take a look at the syslog.
      /usr/bin/mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
       error: 'Can't connect to local MySQL server through socket
'/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)'
     Check that mysqld is running and that the socket:
'/var/run/mysqld/mysqld.sock' exists!

 sonra "mysqld" komutunu  çalıştırınca bu hataya neden olan şeyin
/etc/mysql/my.cnf
dosyasındaki bir satırdan kaynaklandığını anladım:

#mysqld
050822 16:19:30 mysqld: unknown variable 'old_passwords=1'

bunun üzerine my.cnf dosyasındaki 'old_passwords=1' yazan satırı iptal edince
en sonunda mysql çalıştı. Bu neden kaynaklanıyor tam anlam veremedim.
Ayrıca /etc/mysql/debian.cnf dosysında yazan kullanıcı adı ve paswordü
ben belirlemedim,
sistem kendi oluşturdu ve mysql başlatıldığında burda tanımlı olan
kullanıcıdan dolayı
authentication error  veriyor ama server çalışmaya devam ediyor.
Bu debian.cnf ile my.cnf  iksinin de bulunması zorunlumu, debian.cnf
dosyasını silmemin
bir sakıncası olur mu?

İyi çalışmalar.