xorg a birşeyler oldu

Testing kullanmama rağmen dün gaim'i unstable depodan güncelledim. Herşey sorunsuz gibi görünürken sabah sisteme login olamadım. Kullanıcı adı ve şifrenin ardından yeniden kullanıcı adı, şifre soruyordu. ctrl+alt+Fx lerle konsola da geçemedim. Loglara bakınca daha önce de muzdarip olduğum xkb yapılandırmasıyla ilgili bir hata olduğunu gördüm. Kurcalaya kurcalaya ve bir yeniden kurulumdan sonra geldiğim nokta şu:

xorg da yaşadığım (yeni yaptığım kurulumda da hala yaşanan) klavye sorunları yüzünden /etc/X11/gdm/PostLogin/Default içine yazdığım

setxkbmap -option "caps:shift" -layout "tr"

satırı, artık yukarıdaki soruna yol açıyor.

Aynı komutu X açıldıktan, klavye ile ilgili hataları geçtikten sonra verince herşey normale dönüyor.

Yeni kurulumda mecbur olduğum için sadece xorg'u unstable depodan kurdum. Acaba testing de güncellenmiş bir paket buna sebep oluyor olabilir mi? gaim den başka birşey yüklediğimi hatırlamıyorum ama gaim ile birlikte birşeyler yüklenmiş olabilir.

Son zamanlarda birçok kişiden xorg kullanımıyla ilgili sorular gördüm. Benim yaşadığım xkb yapılandırması hatasını yaşayan başka kimse var mıdır, çok merak ediyorum.

Selamlar.