Re: AMD64 Masaüstü Kurulumu (Çaylak)

On 8/14/05, Serdar Aytekin wrote:
>  [...]
>
> Kusura bakmayin belge adresi vermeyi unutmusum.
>
>  http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch06.html
>
> --
> Saygilarimla,
> Serdar Aytekin

Debian'ı, önceden yaptığım bir değişikliğin yaratabileceği etkilerden
korunmak amacıyla (her seferinde olduğu gibi) sıfırdan kurdum. Paket
seçilimine sıra geldiğinde sadece 1. CD'yi taratıp, hiç bir paket
seçmeden kurulumu bitirdim ve ardından, root ile sisteme giriş yapıp,
source.list dosyasına gerekli satırları ekledim ve ardından;
apt-get update | başarıyla tamamlandı
apt-get install x-window-system | indirme işi başarıyla tamamlandı ~30dk/256Kbps
sonrasında kendiliğinden açılan yapılandırma arayüzünden, (locales),
tr_iso yerine tr_utf8 (varsayılan yerel) ve vesa yerine nv (ekran
kartı ya da arabirimi?) seçmek dışında bir özelleştirme yapmadan
ilerledim ve en sonunda, her şey başarılı gibi görünse de, arabirim
kapandıktan sonra gelen dökümün sonunda (şimdi tam olarak
anımsayamıyorum ama bu hatayı daha önce yazmıştım sanırım) ikincil
işlem hatası anlamına gelebileceğini düşündüğüm bir hata verdi ve
ardından;
apt-get install kde-core kde-i18n-tr
komutu yine daha önceki hatayı verdi. (şu şuna bağlı ve kurulmayacak
şeklinde bir dizi hata).  Bu durumla ilgili fikir ve önerilerinizi
rica ediyorum.

Not: Eğer bir log dosyasını göndermem ve/ya incelemem faydalı olacak
ise bunun hangi dosya olduğunu bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla bir hata
oluştuğunda, sistemin genellikle "Bu hata ile ilgili daha fazla bilgi
için .....log dosyasına bakınız, geliştiricilere bu dosyanın tamamını
gönderiniz.." gibi bir çıktı verdiğini sanıyorum ancak bu her zaman
olmuyor. Bu durumda ilgili .log dosyaları için nereye bakabiliriz?
Terminal ekranındaki metni bir dosyaya kaydetmek için nasıl bir yol
izleyebiliriz? Daha genel olarak, bir çaylak olarak, sistemimde oluşan
hataları giderebilmek ve elbette Linux'u öğrenebilmek için, ne tür
belgeleri incelemem gerekiyor? Dökümanların bir çoğu elbette öncelikli
öğrenilmesi gereken Unix, Linux, Gnu, Gpl gibi kavramların
tanımlanmasından başlayarak, sistem gereksinimleri gibi bilgileri
verirken, biraz daha öğrenmeye çalıştığımda ise, çok özelleşmiş
bilgilere geçiveriyor ama ben hâlâ Dos'daki "dir /p" nin karşılığı
olabilecek bir parametre, control+v'ye denk düşen bir tuşlama
bulabilmiş değilim. Bunları deneye deneye veya tesadüfen buluvermek
gerçekten eğlenceli olsa da, daha hızlı bir yolu tercih edebilirim. Bu
gibi yeni başlayanlar için pratik bilgiler'e ulaştıran bir döküman
(Elbette Türkçe tercih sebebidir) önerebilir misiniz?
İlgi ve alakanıza tekrar teşekkür ederim.