Re: güncelleme de gpg sorunu

Merhaba,

* ZEKI CATAV [Fri, Aug 12, 2005 at 10:34:04AM +0300]
[...]
> Bunun sonucunda bende ftp2de.debian.org adresini kullanmaya başladım.
> Orada gpg ile ilgili sorun olmuyor.
> Ancak yerel yansıyı kullnamak istiyorum. Gpg doğrulaması için birşey
> yapılabilir mi? Ben gpg doğrulamasını devre dışı mı bırakmalıyım ?
> (evetse nasıl yapabilirim?).

apt 0.6 surumunu kullan-mi-yorsaniz sorunun anahtar dogrulamasi yerine
farkli bir sebepten olma ihtimali yuksek. O an icin ilgili yansiya
bir sekilde ulasamamis olma ihtimali vb. gibi. Sorun bana gpg kaynakli
gibi gorunmedi. Oyle olsaydi diger yansida da sorun cikarmasi gerekirdi
diye dusunuyorum.

Sayet apt'nin 0.6 surumunu kullaniyorsaniz Debian arsivlerine
ait olan anahtari (4F368D5D) guvenli anahtar olarak kabul etmeniz
ve apt'nin bu anahtara sahip arsivleri guvenli olarak kabul
etmesini saglamaniz gerekir.

# [apt-get|aptitude] install gnupg

ile gnupg yoksa sisteminize kurup ardindan:

# gpg --keyserver keyring.debian.org --recv 4F368D5D

 (4F368D5D anahtari 31 Ocak 2006'da expire oluyor. Daha sonraki
 zaman dilimleri icin yeni anahtari ogrenmek ve ona ait olan anahtar
 kimligini (key ID) ogrenmemiz gerekir.)

ile veya bu son satiri asagidaki iki adim ile de halledebilirsiniz.
Anahtarin KEY ID'sini bilmedigimiz durumlarda asagidaki yontem
daha ideal olacaktir.

# wget http://ftp-master.debian.org/ziyi_key_[YIL_OLARAK_TARIH].asc

  (orn: wget http://ftp-master.debian.org/ziyi_key_2005.asc)

Her doneme ait anahtar kimlikleri ftp-master.debian.org adresinde
yukaridaki bicime uygun olarak (ziyi_key_2005.asc gibi) yayimlanir.

# cat ziyi_key_[YIL_OLARAK_TARIH].asc | gpg --import

  (orn: cat ziyi_key_2005.asc | gpg --import)

islemi tamamlayabilirsiniz.

# gpg --list-key

ile bunu guvenli anahtarlar listenizde gorebilirsiniz. Bu anahtar
31 Ocak 2006 tarihinde expire oluyor.

Anahtara ait bilgilere asagidaki bagdan ulasabilirsiniz:

http://keyserver.mine.nu/pks/lookup?search=0x4F368D5D&fingerprint=on&hash=on&op=vindex

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin