Re: http ve ftp yapılandırması?

Merhabalar,
Ftp sunucusu olarak ssh le beraber gelen sftp yi kullanabilirsin. Apache
ye göre hem kurulumu hem kullanımı daha kolaydır.

muhtemelen yüklüdür ama değilse,

aptitude install ssh

ile ssh i yükleyebilirsin. Arkadaşının ftp ile bağlanabilmesi için de
sshd ("ssh daemon") ismindeki ("daemon" un Türkçesi pek kullanılmamış
gördüğüm kadarıyla, biz ona, "cin" diyelim,başka önerisi olan varsa
buyursun) ssh cinini kurman lazım. ssh in kurlumunda bunu sana soracak,
sshd yi de kurmak istiyor musun diye, ona evet demen lazım.

(Eğer ssh yüklü de sshd yüklü değilse, yani

ssh

diyince "komut bulunamadı" deMiyorsa ve

ps -A |grep sshd

diyince çalışan bir sshd göremiyorsan, kök (root) kullanıcısı olarak,

dpkg-reconfigure ssh

diyerek, ve bu sefer evet diyerek, sshd nin kurulmasını sağlayabilirsin.
)

Ondan sonra arkadaşına bir hesap yaratabilirsin.

adduser arkadasininAdiBelkiBirDeKomikEk

ondan sonra arkadaşın Linux kullanıyorsa konsoldan

sftp arkasinavereceginkullaniciadi@seninIPin

yada X üzerinden gftp programından "sftp" protokolünü seçerek senin
makinendeki kendi hesabına bağlanabilir (sadece dosya transferi için tabi)

Yok arkadaşım benim bilgisayarıma girsin komutlar da çalıştırsın Linux
bilmiyorsa öğrensin diyorsan, o zaman da

ssh arkasinavereceginkullaniciadi@seninIPin

diyerek senin bilgisayarına girebilir, komutlar çalıştırabilir.

Arkadaşın win$ kullanıyorsa, ftp için WinSCP, ssh için de PUTTY
programlarını kullanabilir.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu