Re: Kmail ve liste sorunu

Selam,

Çar 15 Haz 2005 14:58 sularında, Yaşar ŞENTÜRK şunları yazmıştı:
> Merhaba;
>
> Ben evde KMail kullanıyorum. Sorun şu. ISO-8859-9 ifadesini küçük
> harflerle yazıyor ve bunu ıso-8859-9 yapıyor. Eğer Karakter Kodlamasını
> menüden gidip iso-8859-9 yaparsanız çözülür (her seferinde).

Menüden
Ayarlar -> composer -> karakter kümesi
seçin, oralarda noktalı y ile yazılmış bir iso-8859-9
olacak, onu kaldırıp yeniden ekleyin. Eğer onu noktalı
y olarak görmüyorsanız, yerel ayarlarını benim yaptığım
gibi yapmanız gerekebilir:
1. /etc/environment dosyasını silin.
2. Daha önce debian dil ayar betiğinin ev dizininizdeki noktalı
dosyalarda yaptığı değişiklikleri silin (.inputrc dosyasına
dokunmayın, o lazım).

3. /etc/profile dosyasına bu satırları ekleyin.

LANG="tr_TR.UTF-8"

# Charset for MIME headers.
MM_CHARSET=UTF-8

# Needed for SGML-DSSSL processing.
SP_ENCODING=UTF-8

export PATH LANG MM_CHARSET SP_ENCODING

4. Sisteme yeniden giriş yapın. X'i gdm üzerinden kullanıyorsanız,
sistemi yeniden başlatın.

Kmail'de Türkçe karakterli dizin isimleri kullanıyorsanız, onları
bir defalığına düzeltin. (Sağ tıklayıp özelliklerden)
Bu işlem sırasında KMail dizini okuyamıyorum diyebilir. KMail'i
kapatın. Çökecek. Boşverin. KMail'i yeniden başlattığınızda
o dizinleri okuduğunu göreceksiniz,

mc kullanıyorsanız, mc komut satırına türkçe karakter yazamayacaksınız.
mc'yi bir zahmet UTF-8 destekli yapsınlar. Bu çözümü olmayan birşey
değil artık.

Bunları yaptıktan sonra root, casus ro(b)ot gibi davranmaktan
vazgeçecek. O da türkçe okur-yazarı olacak.

(Eğer libc yerellerinde tr_TR.UTF-8'i derlememişseniz önce bunu yapın)

Esen kalın,
Nilgün