GPL hakkında

Merhaba arkadaşlar,
Bugün "freelance" çalışan bir arkadaşımla GPL hususunda tartıştık.

Ben yaptığım yazılımların GPL olarak dağıtıyorum. Bütün herkesi
ilgilendiren yazılımlardan ücret talep etmiyor, ama bir firmanın
bana yaptırdığı özel yazılımlardan ücret talep ediyorum.

Arkadaşım çoğu serbest çalışan yazılımcı gibi kodlarını vermiyor.
Ben ona yazılımların özgür olması gerektiğini söyledim. O da
benim kodlarımın çalınıp başka yerde kullanılmasını istemediğimi
söyledi. Ben ise yaptığı yazılımların en büyük koruyucusu telif
hakkı olduğunu anlattım.

O da Türkiye için benim kodlarımı çalan insanlara hiçbir yaptırım
uygulayamam. Hiç mantıklı değil dedi! Zoruma gitmekle beraber.
Ek birşey de söyleyemedim.

Yazılımların özgür olmasını sonuna kadar savunan bir insan olarak,
ve hayatını bu yola başkoymuş bir insan olarak. İzlememiz gereken
metod ne olmalıdır?

iyi çalışmalar

--
Öğr. Gör. Fırat KÜÇÜK
Industrial Electronics Program Coordinator

  http://firat.kucuk.org/, firat[at]kucuk[dot]org