Re: linuxrc veya init dosyasi

Merhabalar...

Quoting Evren <eevrenci74@gmail.com>:

> merhaba,
> http://www.suspend2.net/HOWTO-2.html#ss2.3 linkindeki verilere
> dayanarak laptopa suspend destegi vermek istiyorum. Bir yerde linuxrc
> veya init dosyasina bir deger girmem gerekiyor.
> Debian sarge kullaniyorum. Bu bahsedilen dosyalar nerededir, ben
> bulamadim:) Tesekkurler...
>

> Initrd/Initramfs's with Software Suspend 2
>
> Using an initrd with Software Suspend 2 is possible. To use this, you
> MUST edit your linuxrc (or init) script to contain the line
>
>     echo > /proc/software_suspend/do_resume

Linuxrc dosyasi initrd (initial ram disk) icinde durur. Ram diskin acilmasi
(compress) ve mount edilmesini takiben calistirilir.

Bir ornegini /usr/share/initrd-tools/ dizinin icinde bulabilirsiniz. Bu dizinde
bulunan linuxrc dosyasi initrd olusturulmasi sirasinda kullanilir. Yani
olusturulan initrd icindeki linuxrc dosyasi bu dosyadir.

Linuxrc dosyasiniza belirtiginiz satiri eklemek icin
/usr/share/initrd-tools/linuxrc dosyasini acin. Belirtiginiz satiri ekledikten
sonra kaydedip komut satirina gecin.

Bu dosyanin initrd icinde yer almasi icin yeni bir initrd olusturmamiz
gerekiyor:

mkinitrd -o /boot/initrd.img-2.6.x `uname -a`

Ardindan grub veya lilo ayar dosyasina yeni initrd yi gosterecegimiz duzenlemeyi
yapmamiz gerekiyor.

PS: Yanlislikla "reply" dedim once. Bu da liste versiyonu oldu :)

iyi calismalar,
Erhan Ekici