Re: Grub gitti!!!

Hayır hayır... Bahsedilen yöntemlere gerek yok arkadaşlar.. Defalarca Grub'ı tekrar yazdığım için şu yöntemi hepinize öneririm.

Debian CD'sini takın. linux26 ile ya da direk Enter'a basarak ilk kısmı geçin. Bırakın karakter kümelerini de sorsun. Her iki soruya da Türkçe cevap verin. Sonraki ekranlar çıktığında CTRL-F2'ye basın. Burada siyah konsol gelecek karşınıza.. Enter'a basarsanız konsola düşebileceğinizi söyler. Basın..

Sonra şunları yapın:

# mkdir /mnt
# mount /dev/discs0/partX /mnt/ (/dev/discs0/partX adresinden emin olamadım şimdi ama bu kolaylıkla bulabileceğiniz birşey.. X yerine Linux'sunuzun yüklü olduğu partition numarasını seçin)

# chroot /mnt
# grub-install /dev/hdX (X yerine tercihen a harfi gelecek ilk sabit diskinizde olduğunu düşünürsek9

Bu işlemlerden sonra GRUB sorunsuzca kurulacaktır. Kolay gelsin hepinize..

Timu EREN yazmış:

	Merhaba...

http://btmgr.sourceforge.net adresindeki yazılımı bir diskete yazarak (docs/user-guide-3.html) disketten boot ettirdikten sonra hangi işletim sistemi ile boot edeceğinizi seçebilirsiniz... Pazar 05 Haziran 2005 18:44 tarihinde, Mehmet Türker şunları yazmıştı:
1. CD den açıp "linux rescue  root=/dev/hdX gibi bir komut vermen
gerekiyor. Birinci CD nin ilk gelen ekranında F tuşlarına basarak
(F1,F2,...) bunu görebilirsin, şu an hangisiydi hatırlamıyorum. Bu şekilde
CD den açılacak ama root olarak senin diski görecek.

[kesildi]