Re: debian java jdbc MySQL OpenOffice

	Merhaba....
Çarşamba 01 Haziran 2005 14:42 tarihinde, Mehmet Seckiner şunları yazmıştı:

[kesildi...]
> Gelgelelim neredeyse 3-4 tam gunumu ayirdigim halde
> hicbir ilerleme saglayamadim. Bircok MySQL-OpenOffice
> baglantisi dokumani inceledigim halde hicbirinin
> anlattiklari bende bir ilerleme meydana getirtemedi.
>
> Daha sonrasinda OpenOffice i devreden cikartarak
> dogrudan JDBC testini denedim. Bunun icin SQuirrel
> adinda Java ile yazilmis cok guzel bir program buldum.
> Fakat ne kadar kazindiysam da Mysql connector JDBC
> driverlari ile bu yazilimda da hicbir baglanti
> basaramadim.
[kesildi...]
	Aklıma gelen genel problemlerden bir ikisini sayayım belki işinize yarar...
	1) JDBC mysql connector öntanımlı olarak tcp/ip üzerinden veri tabanı
bağlantısı kurmayı deniyor olabilir.
	2) JDBC mysql connector msql.sock unix soketini debian için varsayılan
dizinde (/var/run/mysqld/mysqld.sock) aramıyor olabilir ...
	her ikisi içinde çözüm olarak şunu önerebilirim ...
         /etc/mysql/my.cnf den skip-networking satırını # ile yorum satırı
haline getirmek ve devamında eğer mysql veri tabanı bağlantısı için yeni bir
kullanıcı açılmış ise kullanıcının yetkilerini düzenlemek (mysql üzerindeki
kullanıcının haklarını elbette)

  birde son anda aklıma gelen bir şey... /etc/mysql/my.cnf içerisinden
loglamayı açıp bağlantı denemesi sırasında jdbc nin bağlantıyı deneyip
denemediğini izleyin...

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)