Re: debian-tr hakkinda

Bu konuda çok özet olarak ben de düşüncelerimi genel hatlarıyla ifade etmek istiyorum

- Yeni bir dağıtım
Yeni bir dağıtım oluşturma fikri, heyecan verici gelebilir. Yeni bir dağıtım oluşturma süreci, gerçekten
bir çok arkadaşımıza yeni deneyimler de kazandırır.

Ancak, ihtiyaçlardan yola çıkmayan hiç bir çözüm, kabul görmeyecektir. Şu an yeni bir yerel Debian dağıtımına gerçekte neden ihtiyacımız olduğu konusunda benim bir fikrim yok. Bir gün gelir de, burada yapmayı planladığımız bir iyileştirmeyi, Debian projesi içinde kalarak yapamaz duruma gelirsek ve bunların sayısı ciddi bir değere ulaşırsa, o zaman yeni bir dağıtım fikri mantıklı olmaya başlayabilir (ben o zaman dahi olumsuz oy kullanacağım muhtemelen :)

Dağıtım, çok zahmetli ve süreklilik gerektiren bir iş, gerçekten zor ve açıkçası benim gözüm korkuyor böyle bir işten. Bugüne kadar yerel ve uluslararası onlarca başarısızlık örneği mevcut, onların neden başarısız olduğunu iyi analiz
etmek gerek.

- Projenin gidişatı
Bu konuda gelen mailler gerçekten güzeldi. Birilerinin insiyatif sahibi olduğu, kişilere bağlı projeler, çoğunluğumuzun içinde olmak isteyeceği projeler değil. Buna gerek de yok zaten, bir iş yapılırken, işin daha çok kısmına el atanların kendiliğinden bir saygınlık elde edeceği açıktır. Bunun ötesinde bir yapılanmaya ihtiyaç gözükmüyor. Dernek vb. gibi resmi bir yapılanmaya dönüşmek gibi bir zorunluluk oluşursa, onu ayrıca tartışırız.

Burada bir not düşmek istiyorum, 2004 mart ayında, Ian Murdock burada verdiği konferansta güzel bir şey söylemişti: "Projenin başlangıç zamanlarında, bazı kararların hızlıca alınması gerekiyordu ve son kararı hep ben veriyordum" dedi. Sonra açıklamaya devam etti, "evet, son olarak kararı veren ben oluyordum ama, verdiğim karar çoğu zaman
başlangıçta benim önerdiğim olmuyordu!!"

Debian-tr için, bu kısıtlar geçerli değil, almamız gereken acil kararlar yok. Olsa dahi, herkesin üzerinde uzlaştığı Recai hoca gibi bir kozumuz var :) Dolayısıyla, hiç işin bu taraflarını dert etmeden, yaptığımız işten keyif almaya ve bir
şeyler üretmeye bakalım.

- ve bir haber
debian.org.tr alan adını, LKD tescil etmek üzere. Sitenin yönetimi Debian-Tr'de olacak. debian.org.tr altında neler yapılması gerektiğine de ilerde burada hep birlikte karar veririz.

selamlar,

Selcuk Erdem yazmış:

Can Kavaklıoğlu wrote:

Merhabalar

Merhaba :)

Dediklerinizi anlıyorum, böyle düşünmekte haklısınız. Ancak bana öyle
geliyor ki, bu sizin sanatçı yönünüzden gelen düşünceler : )

Hayır, öyle degil.

İşte kritik nokta burası. Eğer eksikleri tamamlama ve yerelleştirme
alanlarını kendimize hedef olarak seçersek onlardan başka çok daha
önemli bir noktadan (geliştirme) uzak kalmış olabiliriz.

Mesela demeliyiz ki, debian-tr altında, tamamen Türkçe ve şu şu amaçlara
hizmet edecek bir alt dağıtım oluşturmak istiyoruz.

Dağıtım? Şimdi birden dagıtıma nasıl atladık :) Bu konu benim bilgimin tamamen dışında, ustadlar dururken haddime de degil ama neden farklı bir dağitim yapmak istediğinizi anlayamadım? Zaten önemli ilerleme kaydetmiş bir yerelleştirme grubu var, ben Debian kurulumu yaparken çok az İngilizce görüyorum, sonrası da diğer yerelleştirme ekiplerinin -mesela gnome, mesela mozilla.org.tr- elinde. Bu düşündüğünüz dağıtımda Debian'da olmayan ne olacak? Benim önceki mailde söylediklerim Debian'ı ve genel olarak özgür yazılımı tanıtmak, benim gibi yeni başlayanların ulaşabileceği belgeleri artırmak, Debian'ın da rahat kullanıldığını gösteren örnekler yaratmak vs...

> Demek isteyip de diyemediğim şu ki, Star Wars' daki senato gibi bir
> oluşuma gerek yok ama en azından bir Jedi meclisine gerek var : )

Allah sonumuzu benzetmesin :)

S:E