Re: crossover display problem

Merhabalar,

startx/xinit X sunucusunu başlatan komutlardır. Bu mesajda demektir ki,
bu programı yani KDE yada GNOME aracılığı* ile ulaştığınız X sunucusu
üzerinden (ctrl+alt+F1 ile çıktığınız -alt+F7 ile döndüğünüz- tty
- -konsol- lerden değil) çalıştırın diye size isyan etmekte.

Şimdi şunlardan emin olmalıyız,

bu programı KDE yada GNOME üzerinden (xterm yada gnome-terminal
programları aracılığı ile) verdiğinizden (tty yada ssh üzerinden
verMEdiğinizden)

bir de DISPLAY değişkeninin ("variable") doğru atandığından.

Bu DISPLAY X sunucununuzun adresini belirleyen basit bir değişkendir.
Mesela kendi sistemimde

# echo $DISPLAY

dediğim zaman cevap

:0.0

dır. (başındaki iki nokta dahil) Bu da demektir ki ben yerel bir X
sunucusu üzerinde çalışıyorum, programların bağlanabileceği böyle
adresli bir sunucu (yerel olan) mevcut. Şimdi bizim bunun böyle
olduğundan emin olmamız lazım. Yine xterm yada gnome-terminal
programından diyin benim dediğim gibi bakın o değişkenin değeri bendeki
çıktığı gibi mi. Değilse, deyin ki:

export DISPLAY=:0.0

( "=" ile diğerleri arasında boşluk olmayacak)

Böyle diyerek, o değişkeni doğru şekilde ayarlamış olursunuz ve kurmaya
çalıştığınız programın da çalışması gerekir.

Ancak şöyle bir durum var bu önemli bir değişkendir, ve konsoldan bir X
programı çalıştırmaya çalıştığınız her durumda size aynı bu sorunu
çıkarcaktır. O yüzden eğer bu durum böyleyse buna bir eğilmek gerekebilir.

*KDE yada GNOME derken, herhangi bir "window manager" demek istedim,
bunların çok başkaları (ve daha şıkları) da var tabiki. Genel olarak
kullanılanlar bunlar olduğu için bu şekilde kullandım.

Can Kavaklıoğlu