Re: apt ile postgresql 8.0 kurulumu

Merhaba,

* Serbulent UNSAL [2005-04-23 14:40:47+0300]
> Debian sarge ıma postgresql kurmaya çalışıyorum ancak locale dan
> kaynaklandığı tahmin ettiğim bazı sorunlardan dolayı
>
> (http://liste.linux.org.tr/pipermail/linux-sunucu/2004-October/000038.html
>  http://lists.debian.org/debian-user-turkish/2005/02/msg00056.html ki
> buralardaki çözümler işe yaramadı halen aynı hatayı veriyor.)
>
> 7.x versiyonu sorun çıkartıyor.
>
> Ben de 8.x versiyonunu denemeye karar verdim.
> http://godel.cs.bilgi.edu.tr/mirror/debian/pool/main/p/postgresql-8.0/
> adresinde bulduğum bu versiyonu kurmak için bu depoyu sources.list de ne
> [...]

O paketin ismi postgresql-8.0 ve experimental arsivlerinde bulunuyor.
Experimental depo sources.list'de mevcut degilse asagidaki satirlari
ekleyin:

  deb http://ftp.tr.debian.org/debian experimental main contrib non-free

Yeni surumun isimlendirmesi degistiginden soyle yapacagiz:

  apt-get update
  apt-get install postgresql-8.0 postgresql-client-8.0 ....

7.x'in problemleri uzerinde durmak istemiyorum, Turkce ozurluyse
unutalim gitsin.  Bir ara burada kurmustum, nasil kurdugumu
hatirlamiyorum.  Maalesef 8.0, Sarge'a giremeyecek gibi gozukuyor.
Simdi ben bu Sarge'a girecek -7.5'e RC bir hata gonderip 8.0'in
unstable'a yuklenmesini zorlayabilirim.  Ama ne tepki verirler
bilemiyorum :-)  Butun kullanicilari degil sadece Turk kullanicilari
etkileyen bir hata oldugundan hata tipini 'important' ile sinirlamayi
tercih edebilirler.