Re: Re:

On Mon, Apr 18, 2005 at 11:06:07AM +0300, Enver ALTIN wrote:
> Merhaba,

> Debian-security listesini izliyorum ve yaşanan güvenlik sorunlarının
> sıklıkla eski paketlerden kaynaklandığını görüyorum.
>
> Woody ile birlikte 2.6 çekirdek bile gelmiyor.

Hangi acidan bunu soylediniz bilemiyorum ancak Sizde biliyorsunuz ki
bu mumkun degildi cunki Woody anons edildiginde (19th of July, 2002)
daha ortada 2.6.0 cekirdek yoktu. 2.6.0 resmi olarak 2003 senesinin
sonlarinda anons edildi.

	http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/

Debian surumu anons edildikten sonra uzerinden guvenlik guncellemeleri
haricinde guncelleme yapilmaz. Yani pismis asa su katilmaz. Anons edilen
surum artik guvenlik ekibine teslim edilir. Ve bu surum artik guvenlik
ekibi tarafindan yonetilir.

Kaldi ki Debian Sarge'de bile ontanimli cekirdek olarak 2.6 yerine
2.4 serisini tercih ediyor.

Ancak bu ifadeyi, 2.6 cekirdegi icerisinde bulundurmamasi isleri
zorlastiriyor yaklasimi ile ifade etmisseniz Woody'nin ontanimli olarak
2.2 serisi ile gelmesi kurulum asamasinda problemlere yol acabilir bu
dogru, ancak bunuda unofficial woody cdleri ile gidermek mumkun olabilir.
Unofficial cdlerde bir cok donanim icin gerekli moduller bulundurulmaya
calisiliyor.

Zaten sunucu olarak calisacak bir makinede standart kurulumdan sonra
kendinize ozel cekirdegi derlemekte fayda var. Mesela Bu asamada da
yine benim tercihim 2.4 serisi + grsecurity tarafinda oluyor. Siz
dilerseniz test surumundeki bir 2.6 serisi cekirdegi de kullanabilirsiniz.

Ben olaya tercih meselesi yonunden degil olmasi gerektigi yonden bakmaya
calisiyorum. Ancak istediginiz surumu kullanmak tamamen sizin tercihinizde
dediginiz gibi dilerseniz Sid kullanirsiniz. Buna kimse birsey diyemez.
Tercih meselesi.

Ben sadece Debian'in resmi aciklamalarina ve tecrubelerime dayanarak
onceki yorumlarimi yaptim.

Woody kullanan ornek kritik sunucular :

- http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.debian.org
- http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.thawte.com

Sarge anons edilince bu konularda hemfikir olacagiz. En azindan Sargenin
yerini alacak olan (muhtemelen Etch kod adli) yeni surumun cikis zamani
yaklasmaya baslayana kadar :) O zamanda yine sunucularda o anki test
surum mu tercih edilmeli yoksa Sarge mi tercih edilmeli konusu gundeme
gelecektir muhtemelen.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin