Pro2000 bir sunucu ve Linux uyumluluğu

Merhabalar;

Bir sunucu üzerine Debian GNU/Linux kurulumu hakkında 2 sorum olacak. Görüş ve tavsiyeleriniz paylaşırsanız sevinirim.

http://www.pro2000.com.tr/kensell.asp?WCI=MenuMainConfigurations&WCE=VIC_SV_X
adresinde görebileceğiniz PRO2000 RS-102 model bir sunucu alınması planlanıyor (RAM ve disk kapasiteleri arttırılarak). Bu sistem üzerine Debian GNU/Linux kurularak web, e-posta ve ftp servislerinin verilmesi düşünülüyor.

Merak ettiğim bu sistemde donanım ile bir uyuşmazlık problemi olup olmayacağı. Web' de i865G yonga setinin Linux ile uyumluluk problemi olup olmadığını araştırdım. Ancak pek fazla bir şey bulamadım. Birkaç kişinin forumlarda bu yonga seti ile bir problem yaşayıp yaşamayacağına dair sorularını bulabildim. Genellikle verilen cevaplar da ekran kartı ile ilgiliydi. Bir de kernel.org' da 2.6.3' e i865 ile ilgili bir yama gördüm. Belki de yeteri kadar iyi arayamadım.

Acaba PRO2000' in bu sistemini veya i865G yonga setine sahip bir sistemi kullanan var mı? Yonga seti ve SATA ile ilgili bir problem yaşar mıyım? Sizin görüşleriniz nelerdir?

Sormak istediğim bir diğer soru ise hangi sürümün kurmamın daha uygun olacağı. Acaba sisteme Woody mi yoksa Sarge mı kursam diye düşünüyorum. Uzun zamandır Sarge' ın çıkması bekleniyor. Sarge' ı kurmanın daha uygun olacağını düşünüyorum. Eğer Woody' yi kurarsam ve yakın zamanda çıkarsa bir yazılım güncellemem gerektiğinde peşinden bağımlı oduğu diğer paketlerin de yeni sürümlerini kurup diğer eski paketler ile problem çıkmasından endişe ediyorum. Önceden bu soruya yanıt olarak "woody kurmak daha uygun, çünkü hala geçerli sürüm o ve güvenlik güncellemeleri daha sıklıkla yapılıyor" gibi bir cevap verilebilirdi. Ama Sarge' ın artık çıktı çıkacak olması durumu değiştiriyor diye düşünüyorum. Bu konuda sizin fikriniz nedir?

İlginiz ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
İyi çalışmalar.

--
Yaşar ŞENTÜRK
http://www.dijitaltek.com/yasar