Re: gmailfs ve normal kullanici

On Thu, Apr 07, 2005 at 11:05:24PM +0300, Mehmet Turkoglu wrote:
> gmail i sistemime mount ettim fakat sadece super user olarak
> erişebiliyorum. Normal kullanıcı olarak nasıl erişebilirim acaba?
> adduser komutunu denedim ama kullanici adından sonra ne yazacam onu
> bulamadım. Özellikle masaüstünden erişirsem iyi olacak. Kde de daha
> önceden yaptığım ayarlar dolayısıyla masaüstüne simgesini koydu ama
> erişemiyorum. Teşekkürler.

Oncelikle 'fuse' grubuna uye olmaniz gerekir;

# adduser kullanici_adiniz fuse

Kullanicinin home dizininde gmail diye bir dizin olusturup bu dizine
gerekli baglama islemini yapabilirsiniz.

# mkdir ~kullanici_adiniz/gmail

Daha sonra /etc/fstab icerisine uygun sekilde kaydi girin.

/usr/share/gmail/gmailfs	/home/kullanici_adiniz/gmail	\
gmailfs	rw,user,noauto,username=gmail_kullanicisi@gmail.com,password=sifreniz,fsname=FsName

Seklinde kaydi girin.

Daha sonra kullanici olarak;

# mount /home/kullanici_adiniz/gmail

seklinde baglayabilmeniz gerekir.

Su an gmailfs ile ilgili bu paketlerin cogunda ciddi sorunlar var gibi gorunuyor.
Gozlemledigim kadari ile paketler tam olarak olgunlasmamis.

/var/log/gmailfs ile ilgili bir hata alirsaniz,

chmod 755 /var/log/gmailfs seklinde duzenleyip deneyin. Yada bu
dosyayi fuse grubu dosyasi haline getirin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin