Re: CD sayısını azaltmak

Merhaba,

Çrş, 2005-02-09 tarihinde 23:39 +0000 saatinde, Osman Yüksel yazdı:
> Selamlar,
> elimde 14 cd'lik sarge seti bulunuyor ancak kurduğum programların paket
> boyutu 2 cd'yi geçmeyecek şekilde. Ancak kurulum sırasında 14 cd'den de
> dosyalar isteniyor.
> Bunlardan sistemde kurulu olan programları cd'lerden kopyalasam, sonra
> kendim bir cd oluştursam diye düşündüm. Ancak istediğim programlar hangi
> cd'de bunları bulamadım.
> apt-get --download-only denedim ancak paketler cd'de olduğu için zaten
> indirilmiş olarak algılanıyor.
> /var/lib/apt/lists altından paketi bul, yolunu bul, cd den kopyala da pek
> [...]

Bu is icin bir kac farkli yontemler uygulanabilir, dediginiz isi buyuk
olcude yapan bir betikde mevcut.

Asagidaki adreste bulunan kabaca su sekilde calisiyor;

Once sizin sisteminizde yuklu olarak gorunen paketlerin bir listesini
"dpkg --get-selections" yardimi ile aliyor daha sonra bunlarin apt-cache
ile arayip kaynak depolarini bulmaya calisiyor. Kaynaklarini tespit
ettiklerini size kaynaklari ile birlikte listeliyor.

Betigin bulundugu adres:

http://www.tgunkel.de/software/files/where_is_debian_package_from

Betigi calistirmadan once sources.list dosyanizda tum cdrom
kaynaklarinin yer aldigindan ve apt-get update ile indexin guncel
oldugundan emin olun. Daha sonra bu betigi ciktisini bir dosyaya
gonderecek sekilde calistirip sizin icin gerekli listeyi elde edin.

Isiniz bununla bitmiyor, hangi paket hangi cdrom icinde yer aliyora
ulastiktan sonra cdromlardan o paketleri teker teker kopyalamakda sizi
biraz zahmete sokabilir. Bunun icinde yukaridaki betikten elde ettiginiz
dosya uzerine bir ufak betik daha yazilip isinizi biraz daha
kolaylastirabilirsiniz. Yada siz benim hatirima gelmeyen daha makul bir
yontem bulabilirsiniz.

Veya "/var/cache/apt/archives" dizinindeki paketleri kopyalarak da
istediginizi yapabilirsiniz ancak sanirim "/var/cache/apt/archives"
dizininizde paketlerin hepsi bulunmuyor yada buradaki paketleri sildiniz
onun icin bu yontemi tercih etmiyorsunuz.

"/var/cache/apt/archives" icindeki paketleriniz eksik ise bunlarida
yerine getirmek icin sizinde bahsettiginiz gibi apt-get ile
--download-only (-d) paremetresini de kullanarak yuklu olan paketlerin
tekrardan yuklenmesini saglayarak "/var/cache/apt/archives" dizinindeki
paketleri alip kopyalamak olabilir. Bu yontem icinde soyle bir komut
uygun olacaktir.

# dpkg --get-selections | awk '{ if($2 == "install") print $1 }' | xargs
apt-get -y -d --reinstall install

Ancak bu yontemde de cdleri sirayla tak-cikar zahmeti var.

Benim ilk anda hatirima gelen yontemler bu sekilde, yukaridaki iki
yontemden birini tercih edebilirsiniz veya siz bunlara gore kendi
yonteminizi gelistirebilirsiniz. Bunlar en azindan fikir vermis olur.

--
Saygilarimla
Serdar Aytekin