ADSL bridge mod, ağ yapılandırma, debian sorunları...

Merhabalar,

mount sorunumu hallettim Serdar Bey e ve Alper bey e tesekkür ederim.
su anda internet bağlantımda bir sorun yok, ağ yapılandırması ne için
gerekli onu pek anlayamadım, net bağlantısı sorunlu olanlar icin mi
gerekli?

Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu, adsl modemin bridge modda
calıstırılması? Nasıl yapılacağı değilde artıları ve eksileri neler.
Benim icin paylasım programı kullanmak cok önemli ve bazı programlarda
düsük id (amule) alıyorum, bunun firewalldan kaynaklandığı
belirtiliyor. Bridge moddayken bildiim kadarıyla modemin firewalluda
kalkıyor, ohalde bu sorunum cözülebilir mi? Bridge modda linux kendi
firewallunu mu kullanıyor yada firewalla ihtiyaç duymuyormu?
Faydalarını ve sakıncalarını (yeni kullanıcılar acısından)
acıklayabilirmisiniz..

Gnome kullanıyorum ve amsn (windows messanger linux versiyonu)
kurdum.Çalıştı sorunsuz. Fakat menüden tıkladığımda açılmıyor,
konsoldan çalıştırıyorum ve ilkkez başlatılmış gibi oluyor. Ayrıca
systemtray/görev çubuğunu yanlışlıkla kaldırdım. Bazı programlarda
çıkışa basınca atıyordu, simdi görev çubuğu olmadığından programdan
cıkıyor. Görev çubuğunu tekrar nasıl aktive edebilirim??

Linuxtan çıkacağım zaman, restart veya bilgisayarı kapatma yapmıyor.
gdm yöneticisi  kullanıyorum. Sadece Linuxu tekrar başlatıyor, ve
aktif uygulma olduğunu belirterek tekrar yeni oturum acıyor.
Bilgisayarı power/restart tuşundan kapatmam gerekiyor. Normalmi??