Re: vi problem usage: [[

Quoting "Sandström, Mikael" <mikael.sandstrom@nordiska.com> [07 Feb-02 15:55]:
> Men när ja änvänder "L" så kan ja flytta mig till höger som med höger pilen.
>
> Skumt detta, någon som har en lösning på detta problem ?.

tips: skippa piltangenterna och använd hjkl istället :)
när man vant sig vid det så går det dels snabbare (man behöver
inte flytta handen till piltangenterna, utan kan ha kvar dom
i "skrivposition"), samt det är kompatibelt även om du kör olika
terminalemuleringar eller telnet/ssh som inte släpper igenom de
kontrolltecken som piltangenterna använder sig av :)

> jag kör:
>
> Version 1.79 (10/23/96) The CSRG, University of California, Berkeley.
> Default i Debian.

jag kan även rekommendera att installera "vim", så får du t.ex.
syntax-highlight när du programmerar eller skriver annan strukturerad
text.

--
Stefan