Re: TAR na inny komputer w LANie

Dnia 29-03-2006, śro o godzinie 22:18 +0200, Jarek Buczyński napisał(a):
> Witam
>
> Chciałbym sobie zrobić backup całego serwera na innego kompa w lanie
> gdzie uruchomiony jest także linux
>
> Znalazłem cos takiego:
>
> # tar cjvf 192.168.0.100:fullbackup.tar.bz2 /
Nie mam pojęcia jakim protokołem miałby odbierać to ten drugi komputer?

> Czy te opcje wystarczą (serwer wyłaczony, startuje z LiveCD), chodzi o
> ta aby zostały zachowane wszystkie prawa, dowiązanie etc.. krótko
> mówiąc wszystko. Później w razie czego aby po odtworzeniu system
> wyglądał dokładnie tak jak przy robieniu kopi.
>
> Myślałem o rsync, ale potrzebuje jeden "spakowany" plik (chciałbym go
> wypalić na CD/DVD)
Można tak spróbować, pod warunkiem, że korzystasz z ssh a
w /rootmountpoint są zamontowane wszystkie archiwizowane partycje tak
jak w czasie normalnej pracy.

tar -czf - --exclude="/proc/*" /rootmountpoint | \
        ssh -i "/root/.ssh/klucz" user@serwerbackapu \
        "dd of=~/nazwa_archiwum"

Oprócz tego trzeba jeszcze po odtworzeniu odtworzyć bootloader

Jakub Ambrożewicz
PKP Informatyka spółka z o.o. Ośrodek Informatyki w Gdańsku
tel. (0-58) 721-55-54