RE: Jaki kontroler Raid pod Sarge?

>Na stronie ArcServe jest faktycznie notka, ze Debian 3.0 jest jako
>client supportowany.

Czy uważasz ze na debilnie 3.1 będą problemy?

>Ja jednak jako niezbyt zadowolony uzytkownik
>ArcServe oszczedzam sobie licencje na clienta i synchronizuje dane z

Dlaczego niezbyt zadowolony? Mówisz o doświadczeniu na linuxie (debianie)?

>serverem do backupu przez rsync (lepiej rsnapshot
>http://rsnapshot.org/ ), a pozniej juz z lokalnego dysku zapisuje na
>tasme.

Rsync to rozumiem backup-jesz na inny serwer linuxowy? No ja raczej tak
zrobić nie mogę bo tak gdzie mam taśme to stoi Netware. Ewentualnie mógłbym
włożyć jeszcze jeden strimer do tej maszyny z debianem ale to wtedy będę
musiał 2 taśmy zmieniać i dokupić jeszcze taśm ( starszy strimer na taśmy
20/40 gb wiec marnie). W Netware mam 200/400 gb wiec zdecydowanie wolałbym
jednak tego klienta. Mógłbym backupowa razem z innymi danymi bez bólu.

>Przylaczam sie do opini, ze lepiej kupic RAID do SATA - dyski SCSI sa
>o wiele za drogie, a tak olbrzymiej roznicy nie ma.

Drogie to one może i są ale są przeznaczone do pracy ciągłej, nie tak jak
SATA i IDE które jest przeznaczone do Desktopów i z samego założenia nie
wytrzyma pracy ciągłej. W specyfikacji niektórych dysków nawet piszą ile
może chodzić na dobę/bez przerwy. Na takim dysku tylko czekać aż się sypnie
- rok, dwa i będzie bo dysku.

Jacek