Przeprowadzamy się na nowy dysk :-)

Witam Wszystkich!

W którymś z wcześniejszych wątków rozmawialiśmy trochę o tym jak
przenieś system na inny dysk, postanowiłem to sprawdzić w praktyce,
jednak nie za bardzo chce mi to działać, podejrzewam że to tzw. czeski
błąd :). Poniżej zmieściłem króciutki opis

dwa dyski
hda - stary
hdb - nowy

na dyskach po 5 partycji w tym swap, na drugim są stworzone partycje
(o innych rozmiarach!!!) oraz ten sam system plików ReiserFS.

Uruchomiłem kompa z Ubuntu, zamontowałem wszystko odpowiednio do
/mnt/stary/hda1, /mnt/nowy/hdb1 i teraz lece według porad:

1. "cp -a"

root@ubuntu:/mnt # cp -a /mnt/stary/hda1 /mnt/nowy/hdb1
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/bin/cat': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/dev/rd/c0d0': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/dev/rd/c0d1': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/etc/w3m': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/etc/ssh': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/etc/ssl': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/root/.viminfo': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/root/.bash_history': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/root/minicom.log': Permission denied
cp: cannot stat `/mnt/stary/hda1/root/.profile': Permission denied
itd.

Jak to, jestem rootem i Permission denied ?

2. cat

root@ubuntu:~ # cat /mnt/stary/hda1/ > /mnt/nowy/hdb1/
bash: /mnt/nowy/hdb1/: Is a directory

root@ubuntu:~ # cat /dev/hda1 > /mnt/nowy/hdb1/
bash: /mnt/nowy/hdb1/: Is a directory

root@ubuntu:~ # cat /dev/hda1 > /mnt/nowy/hdb1/obraz.iso
cat: write error: No space left on device

root@ubuntu:~ # cat /dev/hda1 > /dev/hdb1
cat: write error: Input/output error

Catować :) zamontowane partycje czy urządzenia /dev?
Poszło tylko to: cat /dev/hda1 > /mnt/nowy/hdb1/obraz.iso ale co z
tego jak  tworzy mi obraz, i w dodatku pisze ze mało miejsca (zajęte
było tylko ok. 100M, partycja ma ok 200M, a nowa czysta 150M) i pisze
że mało?

Myślałem że przeniesie tylko to 100 i koniec?

3. tar
root@ubuntu:~ # tar -cpf  /mnt/stary/hda1 / | tar -C /mnt/nowy/hdb1/ -xpvf
tar: Tchórzliwie odmawiam utworzenia pustego archiwum
tar: option requires an argument -- f
Spróbuj `tar --help' żeby otrzymać więcej informacji

Tchórzliwie odmawiam.... :)))))

Tez nie wiem jak to z tym tarem?

Sorry za trochę długiego posta, i proszę nie śmiejcie się jeżeli to
jest to coś prostego. To jest mój "pierwszy raz" :)

Jeżeli ktoś może to proszę o pomoc.