AMD Opteron 64 - 242 : pytania

Chciałem się spytać starszych i lepiej wiedzących, jak się ma sprawa z AMD 64 Opteron :

1. czy będę musiał kompilować cały system, czy np binarki *.deb będę mógł ściągać apt'em 2. czy spodziewać się problemów z chipsetem nForce 3 250 ?? (płyta IWILL DK8N) 3. co muszę wiedzieć ?? - bo głupio by było się wykosztować na maszynę, a potem leżeć i płakać, że tyle jeszcze nie wiem
że nie wiem kiedy mi system ruszy... a na windzie to wiocha by była :(

prosiłbym o rady obecnych użytkowników AMD 64 / zarówno serii 14x jak i serii 24x ...

dziękuję,

--
Piotr Pruszczak