Re: Moduły w debianie

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Alchemist napisze:

> Witam
> [Pytałem na newsach ale zapytam tu też - może szybciej uzyskam wskazówki]
> Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to jest z modułami w Debianie?
> Nie rozumiem po co są /etc/modules i /etc/modutils/* i jaka jest między
> nimi zależność?

W /etc/modules  masz moduły, które mają być załadowane podczas
startu, bezwarunkowo. Tak, jakbyś po każdym starcie zrobił coś
w stylu:

cat /etc/modules |while read MN ; do modprobe "$MN" done

/etc/modutils to zupełnie co innego. Tam definiujesz m.in.:
 - jakie inne nazwy mają moduły (aliasy),
 - jakie parametry powinny być domyślnie użyte, kiedy napiszesz "modprobe MODUŁ",
 - jakie inne moduły mają być załadowane przy okazji ładowania
   jakiegoś konkretnego (w tym np. nieistniejącego) itp.
 - czy przed załadowaniem/wyładowaniem modułu nie potrzeba wykonać
   jakiegoś polecenia

itp.

> który wpis ma wyższy priorytet, czy mają być wpisy
> zdublowane czy nie muszą? po co jest /etc/modutils/actions?

To wszystko mógłby być jeden plik, ale nie jest, żeby było wygodniej.
Nazwij sobie to "akcje" i nic się nie zmieni.

U mnie jest:

# The BTTV module does not load the tuner module automatically,
# so do that in here
post-install bttv insmod tuner
post-remove bttv rmmod tune

czyli jak ładujesz bttv, to dodatkowo załaduj też tuner, a jak wyrzucasz
bttw, to go wyrzuć.

> A teraz problem: mam kartę TV ProVideo PV951 i startując system ładuje
> jej obsługę (moduły) jednak jest obraz ale bez dźwięku.

Nie mam takiej karty, ani nawet żadnej karty telewizyjnej, ale
to brzmi jakbyś używał "złego" systemu PAL (niestosowanej w Polsce
odmiany).

> Kiedy wyładuję
> moduły bttv i tvaudio a później je załaduję ponownie z parametrami
> identycznymi jak w /etc/modules i /etc/modutils/bttv (bo wpisy są
> zdublowane np. tuner=X - nie mam teraz dostępu do tego komputera) to
> dźwięk się pojawia - tylko dlaczego nie ma go przy starcie systemu???

Jeśli w /etc/modules masz z takimi parametrami, to powinno działać.

zacznij od update-modules, a potem spróbuj załadować bez parametrów.

> Wyjaśniając - po każdej ingerencji w /etc/modules czy innym pliku
> konfiguracyjnym modułów uruchamiam update-modules tak że to nie jest to.

po /etc/modules nie trzeba

Jacek Kawa  **The reality is illusion and the ambiguity is the only truth.**