Moduły w debianie

Witam
[Pytałem na newsach ale zapytam tu też - może szybciej uzyskam wskazówki]
Czy może ktoś mi wytłumaczyć jak to jest z modułami w Debianie?
Nie rozumiem po co są /etc/modules i /etc/modutils/* i jaka jest między
nimi zależność? który wpis ma wyższy priorytet, czy mają być wpisy
zdublowane czy nie muszą? po co jest /etc/modutils/actions?

A teraz problem: mam kartę TV ProVideo PV951 i startując system ładuje
jej obsługę (moduły) jednak jest obraz ale bez dźwięku. Kiedy wyładuję
moduły bttv i tvaudio a później je załaduję ponownie z parametrami
identycznymi jak w /etc/modules i /etc/modutils/bttv (bo wpisy są
zdublowane np. tuner=X - nie mam teraz dostępu do tego komputera) to
dźwięk się pojawia - tylko dlaczego nie ma go przy starcie systemu???
Wyjaśniając - po każdej ingerencji w /etc/modules czy innym pliku
konfiguracyjnym modułów uruchamiam update-modules tak że to nie jest to.

--
A.L.C.H.E.M.I.S.T.
Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /