Re: debian-greek-community

On Thu, 9 Aug 2012 18:49:15 +0300
> Εσύ απο όλα τα παραπάνω αυτό κατάλαβες; Σου παραθέτω παραδείγματα που
> όντως στο debian τα αποφεύγεις (μέχρι στιγμής), αλλά στις υπόλοιπες
> διανομές τους τα έχουν φορέσει καπέλο.

Δεν επικοινωνούμε... τι σχέση έχει αυτό με την αρχική μου ερώτηση.

> Όταν  το userbase σου δεν είναι τεχνικοί αλλά άσχετοι που το μόνο που
> θέλουν είναι να παίζει
> η τσόντα τους και να κουνιέται το παραθυράκι χαρωπά, τέτοιες αλλαγές
> προωθούνται, εις βάρος σου.

Καλά νομίζω ότι έχεις μεγάλη ιδέα για τους debianάδες και υποτιμάς πολύ
τους υπόλοιπους. Άλλα έστω ότι έχεις δίκιο. Τι σχέση έχει αυτό με αυτό
που ρωτησα αρχικά; Ρώτησα γιατί αυτοί έχουν χρήστες που ασχολούνται με
την υποστήριξη της διανομής σε άλλους χρήστες -για να μην χρησιμοποιήσω
τον όρο κοινότητα- και εμείς δεν έχουμε, απλή ερώτηση. Τι σχέση έχουν
τα pulseaudio, systemd και οι τσόντες.

> Το debian όπως το βλέπω εγώ είναι μια διανομή από τεχνικά άτομα για
> τεχνικά άτομα και μια καλή βάση για εκατοντάδες άλλες διανομές.

Λάθος. ΔΕΝ είναι μόνο από και για τεχνικά άτομα. Είναι για όλους τους
χρήστες, δεν είναι δα και τόσο user-unfriendly, δεν είμαστε στο 1995.

> Αν προσπαθήσεις να το κάνεις streamline και να παίζουν τα πάντα
> αυτόματα θα καταλήξεις να έχεις κάτι σαν το ubuntu όπου υπάρχει ΕΝΑ
> approved DE όπου λειτουργούν όλα αυτόματα και από το γραφικό και σε
> όλα τα υπόλοιπα DEs/WMs δεν δουλεύει τίποτα, δεν παραμετροποιείται
> τίποτα εκτός αν έχεις γνώση και πολύ χρόνο.

Τουλάχιστον τα βασικά DEs (Gnome/KDE/XFCE) παίζουν out of the box στο
Debian. Τα υπόλοιπα όντως θέλουν configuration.

> Σεμινάρια (γενικά) όπως  γνωρίζεις γινόντουσαν και γίνονται από
> διάφορες ομάδες (foss, Software libre society, hackerspace κλπ).

Γνωρίζω ότι γίνονται για γενικά θέματα, όχι για το Debian.

> Θες ειδικά για debian και γιατί;

Ξερω γω, ίσως για να μεγαλώσουμε αυτήν την έρμη την ομάδα που έχει
κολήσει σε 3 Έλληνες από κι εγώ δεν ξέρω πότε;

> Installfests (σε περίπτωση που αυτό
> εννοείς)

δεν εννοώ αυτό. Εννοώ πχ σεμινάρια ή hack-sessions για πχ debuild,
lintian, bug reporting, porting, debugging, κλπ κλπ. Ναι το debugging
και το porting δεν είναι ειδικά για Debian, αλλά τα άλλα είναι.

> BSPs όπως έχω ξαναπεί, είμαι μέσα λόγο δεν βρίσκω βέβαια να πρέπει να
> βαφτιστείς κοινότητα. Η ML εδώ είναι, αν θεωρείς πως έχεις χρόνο
> να διοργανώσεις ένα (διοργάνωση εννοώ ένα introduction στο bts, πως
> στέλνουμε patches κλπ) στέλνεις ένα mail, ψάχνουμε να βρούμε χώρο άν
> θέλουμε φυσικό χώρο, συμφωνούμε σε μια μέρα και ώρα με ένα doodle και
> τέλος.

Για να κάνεις ένα BSP πρέπει να ξέρουν όλοι πως κάνουν reportbug. Το
BSP μπορεί να γίνει και online μέσω IRC. Αλλά BSP δεν είναι ανάγκη να
περιορίζεται σε πακέτα -υπάρχουν τα official BSPs έτσι- μπορεί να είναι
κάτι l10n/i18n-oriented και ειδικά για ελληνικά, οπότε και έχει νόημα
(και όχι αποκλειστικά σχετικό με μεταφράσεις).

> Τι νομίζεις πως θα αλλάξει στο καλύτερο μαζεύοντας 5-10 άτομα και
> βαφτίζοντας τα "κοινότητα"; Η "κοινότητα" είναι μια μαρκετινίστικη
> ταμπέλα των εταιριών udabu/fedora για να νοιώθουν τα fanboys τους
> ενωμένα κάτω από  μια ομπρελίτσα και να κάνουν μαζώξεις και release
> parties για να προωθούν το brand name τους.

Δεν ξέρω ΤΙ θα αλλάξει, και ας ξεφύγουμε please από τον όρο, έχω πει
100 φορές ότι δεν το γουστάρω ούτε γω. Εγώ *προσωπικά* θα ήθελα να
πειστεί έστω και ένα άτομο να μπει στο Debian για να μεγαλώσει η
ελληνική ομάδα developers. Γιατί; Γιατί το θεωρώ ξεφτίλα να έχουν άλλες
χώρες μικρότερες από μας 10πλάσιους developers κι εμείς μόνο 3 εδώ και
τόσα χρόνια. Για να έχουμε μια ομάδα που θα μπορεί να κρατάει
up-to-date μεταφράσεις όπως πχ κάνουν οι Γάλλοι και οι Νορβηγοί. Για να
οργανώνουμε miniconfs και να έρχονται developers από έξω και να μην
είμαστε μόνο 2-3 Έλληνες ή να μπορώ να πω στον DPL "θέλω funding για
ένα local miniconf" και να μη με πάρει με τις ντομάτες. Για να
φέρουμε πχ το debconf *καποτε* στην Ελλάδα και να υπάρχει μια
ομάδα που να μπορεί να βοηθήσει. Για να υπάρχουν άτομα που θα
βοηθούν νέους υποψήφιους maintainers που θέλουν να συνεισφέρουν. Θέλεις
κι άλλα;