Re: pstops: Denkblock :-(

schonmal die examples aus der man page versucht?

pagespec:
       To re-arrange pages for printing 2-up booklets, use

                  4:-3L@.7(21cm,0)+0L@.7(21cm,14.85cm)

       for the front sides, and

                  4:1L@.7(21cm,0)+-2L@.7(21cm,14.85cm)

       for  the  reverse  sides  (or  join  them with a comma for
       duplex printing).

alternativ kann ich dir a2ps ans herz legen, was ich persönlich beim
direktdruck bevorzuge:

   To print as a booklet on the  default  printer,  which  is
       Duplex capable,

              $ a2ps -=book paper.dvi.gz -d

solong.......Levent