Se débarasser de /vmlinuz

Bonjour à tous,

Afin d’éviter l’arthrose à l’age de la retraite, je cherche à tapoter sur mon clavier le moins possible, hors les mises à jour du noyau et/ou des modules me recollent à chaque fois le lien /vmlinuz, qui n’est pas utilisé d’ailleurs.

Et donc ce lien m’oblige à taper le « a » lorsque que je veux accéder à /var, ce qui est une hérésie, n’ayont pas peur des mots : )

Je cherche donc un moyen pour faire en sorte que ce fichier ne soit plus recréé à chaque mise à jour.

Cordialement,

Mathias Dufresne

+33 562 122 806

ESPOC

HEWLETT PACKARD
On behalf of AIRBUS for Department - OITO
ESPOC System
email :incident-mgr.sad@airbus.com

This e-mail is intended only for the above addressee. It may contain privileged information.
If you are not the addressee you must not copy, distribute, disclose or use any of the information in it.
If you have received it in error please delete it and immediately notify the sender.
Security Notice: all e-mail, sent to or from this address, may be accessed by someone other than the recipient, for system management and security reasons. This access is controlled under Regulation of security reasons.
This access is controlled under Regulation of Investigatory Powers Act 2000, Lawful Business Practises.