Mogelijke 'workaround' m.b.t. public gpg key, wget en redirect functie.

Beste lezer.

Dit is de eerste keer dat ik hier een bericht achter laat en ben wel zeker dat ik hier goed zit, maar niet of de titel wel goed is. Waar ik in elk geval op doel is dat ik denk een workaround heb gevonden over het instellen van een gpg key, men zegt namelijk dat het probleem wat ik hier beschrijf een disto probleem is en dat ik de oplossing gevonden heb, dus zo doende ben ik hier terecht gekomen. Ik weet niet of het allemaal wel klopt maar, niet geschoten is altijd mis.

Op mijn desktop (Lenny 686 intel quad core) probeerde ik Wine te installeren, daarbij installeerde ik eerst de laatste binairy via aptitude, deze beviel niet echt en kwam uit bij WineHQ Development release 1.1.41. Ik vond op de WineHQ site een howto; www.winehq.org/download/deblenny/Ik stuitte al snel op een probleem, bij het commando hieronder gaat het mis.

robin# wget -O - http://www.lamaresh.net/apt/key.gpg | apt-key add

Resulteerde in.

--2010-03-24 17:14:25-- http://www.lamaresh.net/apt/key.gpg
Resolving www.lamaresh.net... gpg: can't open `': No such file or directory
62.149.140.127
Connecting to www.lamaresh.net|62.149.140.127|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1385 (1.4K) [text/plain]
Saving to: `STDOUT'
0% [ ] 0 --.-K/s in 0s
Cannot write to `-' (Broken pipe).

Hierop heb ben ik een topic gestart op het forum van WineHQ en na wat proberen vond ik zelf de oplossing, namelijk.

# wget -O - http://www.lamaresh.net/apt/key.gpg >> key.gpg
# apt-key add key.gpg

Nu kon ik de nieuwste versie van WineHQ installeren en gebruiken, mijn topic op het WineHQ forum indien relevant. forum.winehq.org/viewtopic.php?t=8028 Ik heb toen aangegeven het probleem opgelost te hebben en verteld hoe, hierop reageerde een persoon en die zei; dat ik probeerde de key file op te slaan op het scherm en dat sommige systemen dit niet toe staan met een gpg key fiile. Ik heb daar dus een workaround voor gevonden, de persoon zei ook dat dit een distro probleem zou zijn en dat ik het aan de Debian ontwikkelaars moet vertellen want dit is een bekend probleem?

In elk geval ik hoop dat dit enige nut heeft en dat er nu iets opgelost is waar mensen op zaten te wachten mocht dat niet zijn om wat voor reden dan ook excuses dan, zou 't eigenlijk ook wel zonde vinden van mijn tijd dus ik hoop dat het niet voor niets is. Nu weet ik zelf ook wel dat deze list voor 'gebruikers' is, en waarschijnlijk had ik dit ook ergens bij een Engelstalige bug report kunnen melden maar het leek mij een beter idee om eerst even een melding te maken bij dit Nederlands Debian hoofdkwartier, daarom zou ik graag willen weten hoe nu verder?

--
Met vriendelijke groet, (Kind regards)

Robin Dutch Debian User