Re: Dual boot

Bjorn Harbo <bharbo@online.no> writes:

> Jeg håper dere tillater en nordlig variant av dansk:

Det er helt i orden.

> For et par år siden installerte jeg Mandrake på den samme harddisken - ved
> siden av XP på den lille. Det var ikke noe problem da Mandrake laget en
> booting-meny som lot meg velge mellom Win og Linux.

Det gjorde Debian også sidste gang jeg forsøgte. Tilsidst i
installationen installerede jeg Lilo og den fandt WinXP og lavede en
pæn menu der kunne boote begge systemer.

> med Lilo, men jeg ble ikke klok. Jeg har lite lyst til å sette igang med
> installasjonen og håpe på det beste - med fare for at jeg bare får bootet en
> feilaktig installert Debian.

I forhold til at boote tror jeg den største risiko er at ende med en
maskine hvor du kun kan boote et af systemerne. Hvis det er Debian kan
man let boote fra CD'en og hoppe det meste af installationen over og
installere lilo, hvis det er XP ved jeg ikke helt hvad man gør, men
det må også være muligt at få op.

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 peter@makholm.net |                                     breaks your heart