Problemer med libxft

Jeg er ny på mailinglisten, så jeg håber ikke, at mit allerede spørgsmål er besvaret, men jeg kunne ikke umiddelbart finde noget i arkiverne.

Mit problem går på, at jeg ville opgradere min Debian-maskine (apt-get upgrade), og så opstod der nogle dependency-problemer. Jeg kører unstable.

Problemet var, at den vil installere libxft-dev i version 2.1.2-6, men der er nogle pakker, der afhænger af, at version 2.1.2-5 er installeret. Den klarede jeg ved at lave en apt_preferences-fil, hvor libxft-dev er sat til at skulle installeres i version 2.1.2-5. Men så opstår der problemer, når den vil opgradere libxft2. Det ser ud til, at libxft-dev afhænger af libxft2 version 2.1.2-5, men den vil installere version 2.1.2-6. Og denne gang virker det ikke med at sætte den ind i apt_preferences-filen, da version 2.1.2-5 åbenbart ikke kan findes.

Jeg kan ikke finde ud af at løse problemet, og den vil ikke fortsætte med at opgradere pakkerne. Og jeg har kørt 'apt-get -f install', og det løser ingenting.

Hvad gør jeg?

- Morten