Re: kernel 2.6, devfs, ingen xterm

Anders Ellenshøj Andersen <andersa@fys.ku.dk> writes:

> ting. Jeg kan ikke åbne konsole eller xterm, ikke engang som root. Som bruger
> får jeg en forfærdelig masse diskaktivitet som til sidst resulterer i at
> konsole meddeler at det ikke var muligt at åbne en terminal. Som root blinker
> konsole blot og lukker igen med det samme.

Når du skriver konsole, så mener du KDE's xterm-tingest?

Virker det hvis du logger ind på i tekst mode (Ctrl-Alt-F1).

Har du devsfd installeret?

Har du kompatibilitet slået til i /etc/devfs/compat_symlinks? Enten
for '.*' eller i det mindste for '^pty/.*'.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 peter@makholm.net |                Tanenbaum had convinced Linus that his